تغییر قدیمی‌ترین محله تالین به نفع مردم

شهرداری تالین اعلام کرد که دولت محلی، مراحل آماده‌سازی "طرح توسعه محله قدیمی ۲۰۳۵-۲۰۲۳" را آغاز کرده است. هدف دولت این است که محله قرون وسطایی ثبت شده در فهرست یونسکو را به یک محیط زندگی دلپذیر برای مردم محلی و به "قلب فعال شهر" تبدیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف از اجرای طرح توسعه محله قدیمی ۲۰۳۵-۲۰۲۳، یافتن راه‌حل‌های کاربردی مناسب برای محیط تاریخی محله قدیمی تالین و همچنین ایجاد فرصت‌های مالی است که توسعه پایدار منطقه را تضمین می‌کند. نتیجه ملموس طرح این است که مرکز تاریخی شهر، دیگر به عنوان منطقه‌ای صرفاً با کاربری موزه نباشد بلکه هدف بهبود پویایی محله و افزایش تعداد ساکنان آنجا است.

تغییر قدیمی‌ترین محله تالین به نفع مردم

محله قدیمی تالین یک مکان بسیار ویژه است؛ تاریخی طولانی دارد و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد اما همچنان خانه و محل کار بسیاری از مردم است. برای اینکه همه این ویژگی‌های مختلف در کنار یکدیگر سازگار باشد، توسعه آگاهانه و همه‌جانبه این محله قدیمی از نظر فرهنگ، تجارت، ترافیک و مسائل مختلف اجتماعی بسیار مهم است.

مونیکا هاوکانیم، شهردار منطقه مرکز شهر تالین، از نیاز به طرح جدید دفاع کرد و گفت: «هدف بزرگ ما تا سال ۲۰۳۵ افزایش جمعیت دائمی محله قدیمی از چند هزار نفر امروزی به پنج هزار نفر خواهد بود! برای این منظور، تالین باید یک شهر ۱۵ دقیقه‌ای برای همه ساکنان از خانواده‌های جوان گرفته تا افراد مسن باشد.»

برای تحقق پارامترهای آینده، تأثیرات بحران بهداشتی که جهان را تحت تأثیر قرار داده است و همچنین انتظارات روزافزون جامعه در مورد حفاظت از ساختمان‌ها و دسترسی به فضای شهری مورد توجه قرار گرفته است.

تغییر قدیمی‌ترین محله تالین به نفع مردم

کد خبر 586190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.