چگونه می‌توان از موها در برابر گردوغبار محافظت کرد؟

لازم است به منظور محافظت از موهای خود در برابر گردوغبار، آن‌ها را با روسری یا کلاه بپوشانید تا گردوغبار به‌طورمستقیم با آن‌ها برخورد نداشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آلودگی هوا با ریزگردها یا آلاینده‌ها می‌تواند به موها آسیب عمیقی وارد کند. لازم است به منظور محافظت از موهای خود در برابر گردوغبار، آن‌ها را با روسری یا کلاه بپوشانید تا گردوغبار به طور مستقیم با آن‌ها برخورد نداشته باشد. گردوغبار به قسمت بیرونی مو، یعنی کوتیکول می‌چسبد و به راحتی می‌توان آن‌ها را با شستن از موهای خود جدا کنید. شست‌وشوی روزانه موها می‌تواند از خارش پوست و سر و ایجاد شوره جلوگیری کند.

بهتر است برای شست‌وشوی روزانه موها از شامپوهای ملایم و بدون سولفات استفاده کنید و حتماً پوست سر را نیز با شامپو بشویید. همچنین توصیه شده است از ابزارهای حالت‌دهنده مو مانند سشوار، اتوی مو یا فرکننده‌های مو استفاده نکنید زیرا این ابزار موها را مستعد شکستگی، آسیب و دو شاخه شدن می‌کند.

آبرسانی عمیق موها به کمک دوش آب گرم و ماندن در سلامت موها مؤثر است. بهتر است هفته‌ای یک بار این کار را انجام دهید تا موها رطوبت لازم را دریافت کند. به منظور محافظت از سطح مو و کوتیکول هر روز از سرم مو استفاده کنید. بهترین زمان استفاده از سرم زمانی است که موها مرطوب است. مراقب باشید که فقط از چند قطره سرم استفاده کنید، زیرا مقدار بیشتر آن می‌تواند موها را چرب کند، این چربی باعث جذب بیشتر گردوغبار موجود در هوا می‌شود.

کد خبر 586178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.