شهرداری‌ها نقش کلیدی در توسعه و پیشرفت شهرها دارند

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: شهرداری‌ها طی سال‌ها فعالیت خود به عنوان پیشانی حکومت نقش بسیار کلیدی در فرایند توسعه و پیشرفت شهرهای ایران و ترسیم افقی روشن همراه با آسایش، آرامش و افزایش رضایتمندی شهروندان ایفا کرده‌اند.

علی سلیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: انقلاب اسلامی را باید سرآغاز تحولات بزرگ و بنیادین دانست و یکی از مهم‌ترین دستاورد انقلاب در زمینه شهر، شهرسازی و اداره شهر تشکیل شوراهای اسلامی و اعتماد به مدیران محلی بوده و طی سال‌هایی که از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد، به خوبی این نکته را لمس کرده‌ایم که اداره شهر توسط شهروندان سنگ بنای تعالی شهر است.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به دلیل ارتباط با زندگی روزمره تمام شهروندان با واسطه و وظایفی که مطابق قانون برای سازماندهی امور مختلف شهرها و روستاها برعهده دارند، دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری هستند، به‌گونه‌ای که نقش آن‌ها در فرایند توسعه کشور بسیار پررنگ و تأثیرگذار است و شاید از این نظر هیچ دستگاهی مانند آنها وجود نداشته باشد.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: شهرداری‌ها به عنوان پیشانی حکومت در طول سالیان سال فعالیت خود نقش بسیار کلیدی در فرایند توسعه و پیشرفت شهرهای ایران داشته‌اند و افقی روشن را با بسیج کردن تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها ترسیم کردند تا آسایش و آرامش و رضایتمندی شهروندان را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: مدیریت شهری زرین‌شهر نیز همواره در تلاش برای توسعه همه‌جانبه شهر است تا فعالیت‌های شهری را ساماندهی، بر فعالیت‌های انجام شده نظارت و حتی برای انجام بهینه امور ایجاد انگیزه کند تا ضمن ارتقای شرایط کاری برای کارکنان شهرداری، شهروندان را به همراهی در توسعه اقتصادی و اجتماعی پایدار و حفاظت از محیط کالبدی شهر تشویق کند و چشم‌اندازی وسیع را پیش روی شهروندان بگشاید.

سلیمیان تاکید کرد: نامگذاری چهاردهم تیرماه به عنوان روز شهرداری و دهیاری، فرصت مغتنمی برای تجلیل از خادمان عرصه مدیریت شهری و روستایی، معرفی و نمایش دستاوردها و اقدامات انجام شده و جلب توجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی مرتبط با مدیریت شهری به مسائل و مشکلات، تنگناها و نیازهای مدیریت شهری و روستایی است.

کد خبر 586120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.