آزمایشی که می‌تواند حمله قلبی را پیش‌بینی کند

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که کاهش پیچیدگی‌های رگ‌های خونی در پشت شبکیه چشم، یک نشانگر اولیه برای سکته قلبی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین پیچیدگی عروقی در شبکیه چشم و خطر حمله قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی ۵۰۰ هزار نفر را مورد ارزیابی قرار دادند. تقریباً ۳۸۰۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در این مطالعه که شبکیه چشم آن‌ها اسکن شده بود، دچار حمله قلبی شده بودند. تصاویر شبکیه و اطلاعات ژنوتیپ این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

در قسمت پشت شبکیه، در دو طرف قسمتی که به عصب بینایی متصل می‌شود، دو سیستم بزرگ رگ خونی یا عروق خونی قرار دارد. در یک فرد سالم هر شبکیه مشابه هندسه پیچیده است. این پیچیدگی برای برخی افراد تا حد زیادی وجود ندارد و شاخه شاخه شدن‌ها بسیار ساده است. محققان به این نتیجه رسیدند که این وضعیت می‌تواند پیش‌بینی‌کننده احتمال حمله قلبی باشد.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کاهش پیچیدگی‌های رگ‌های خونی در پشت شبکیه چشم انسان، یک نشانگر اولیه برای سکته قلبی است. این ارتباط با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری عمقی برای پردازش داده‌های گروه بزرگی از افراد انجام شده است. به گفته پژوهشگران اسکن شبکیه ممکن است به زودی بتواند حملات قلبی را پیش‌بینی کند.

کد خبر 586101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.