۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
علائم جدید آبله میمون چیست؟

بیماری آبله میمون علائم متفاوتی نسبت به شیوع‌های پیشین دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج مطالعه‌ای که بر ۵۴ بیمار انجام شده است، نشان می‌دهد که افراد مبتلا به آبله میمون تب و خستگی کمتر و ضایعات پوستی بیشتری را در ناحیه تناسلی و مقعدی خود گزارش کرده‌اند. این پژوهش با نظر نهادهای بهداشت عمومی مانند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) مطابقت دارد که اعلام کرده‌اند شیوع کنونی بیماری آبله میمون "غیرعادی" است.

مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که یک چهارم بیماران مبتلا به آبله میمون به ویروس HIV نیز مبتلا بودند و یک چهارم مبتلایان نیز بیماری‌های مقاربتی دیگری نیز داشتند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اخیراً اعلام کرده است آبله میمون ممکن است در ده‌ها کشور در حال گسترش باشد، اما هنوز به عنوان یک وضعیت اضطراری جهانی واجد شرایط نیست.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که بیماری آبله میمون به سرعت در حال تکامل است و به دولت‌های سراسر جهان توصیه کرده است که نظارت، ردیابی تماس و تست‌های خود را افزایش دهند. او از رهبران جهان نیز درخواست کرده است تا اطمینان حاصل کنند که افراد در معرض خطر به واکسن و درمان‌های ضد ویروسی دسترسی داشته باشند. ایالات متحده آمریکا واکسیناسیون آبله میمون را برای افرادی که در معرض خطر بالای ویروس هستند، ارائه می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله بیماری‌های عفونی "Lancet" منتشر شده است.

کد خبر 586100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.