تداوم هوای ناسالم در اصفهان/تمام ایستگاه‌ها در وضعیت قرمز و بنفش

کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز _سه‌شنبه چهاردهم تیرماه _ در ساعت منتهی به ۹صبح با قرارگرفتن روی شاخص۱۷۱ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز _سه‌شنبه چهاردهم تیرماه _در ساعت منتهی به ۹ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۷۱ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شده است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خرازی با شاخص ۲۰۷ در وضعیت هوای بسیار ناسالم برای عموم (بنفش) قرار دارد.

ایستگاه احمدآباد با شاخص ۱۵۶، استانداری با شاخص ۱۶۸، باهنر با شاخص ۱۶۴، پروین با شاخص ۱۷۷، جی با شاخص ۱۷۳، رودکی با شاخص ۱۷۲، فرشادی با شاخص ۱۶۲، فیض با شاخص ۱۶۵، ورزشگاه میثاق با شاخص ۱۶۱ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد.

درحال‌حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان به جز شهر اصفهان، شاهین‌شهر، مبارکه و سجزی است که شاخص کیفی هوای سجزی با قرار گرفتن روی عدد ۲۳۱ بسیار ناسالم (بنفش) و مبارکه با عدد ۱۷۶ و شاهین‌شهر با شاخص ۱۵۳ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) ثبت شد.

با توجه به نفوذ توده گردوخاک از کانون‌های داخلی استان تا اواخر امروز سه‌شنبه، وزش باد، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در نیمه‌های شرقی، جنوب، شمال شرق و مرکز استان ادامه دارد، لذا به منظور کاهش مواجهه با این شرایط هرگونه فعالیت منجر به افزایش گردوخاک، ممنوع است و شهروندان ملزم به رعایت اصول حفاظت فردی و استفاده از ماسک هستند.

طبق مصوبات کارگروه اضطرار شرایط آلودگی هوای استان به دلیل افزایش ریزگردها تعطیلی ادارات و ممنوعیت فعالیت‌های آموزشی و ورزشی تابستانه مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها و مهدهای کودک برای امروز سه‌شنبه _ چهاردهم تیرماه_ در شهرهای اصفهان، خوروبیابانک، اردستان، نائین، ورزنه، خمینی‌شهر، فلاورجان، لنجان، مبارکه، کوهپایه، هرند، جرقویه، شهرضا، برخوار، شاهین‌شهر، نجف‌آباد تصویب شد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است.

کد خبر 586099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.