لزوم بررسی دقیق طرح "حمایت از کارگران آسیب دیده"

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در صورت تصویب طرح حمایت از کارگران آسیب دیده، مدیریت منابع انسانی در خصوص کارگران با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین باید با توجه به کارگران و همچنین شهرداری تصمیمی صحیح اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، توماج وحیدافشار، امروز _دوشنبه سیزدهم تیرماه_ در هفتاد و ششمین علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: معاونت میراث فرهنگی و حفظ بافت تاریخی در منطقه چهار ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مجموعه قوانین شهری در این شورا تصویب و پس از تطبیق با قوانین مدنی اجرایی می‌شود، ادامه داد: نماینده مردم هستیم و باید به نفع مردم و شهر حرکت کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در صورت تصویب طرح حمایت از کارگران آسیب دیده، مدیریت منابع انسانی در خصوص کارگران با مشکل مواجه خواهد شد بنابراین باید با توجه به کارگران و همچنین شهرداری تصمیمی صحیح اتخاذ شود.

وحید افشار اضافه کرد: امور حقوقی شهرداری باید نسبت به طرح حمایت از کارگران آسیب دیده ورود و به بررسی و اعلام نظر بپردازد.

وی تصریح کرد: صدور کارت تاکسیرانی و پروانه اتوبوسرانی مشروط به اخذ کپسول آتش نشانی بوده و شهرداری باید در این راستا ۵۰ درصد هزینه‌ها را تقبل کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه افزود: نیروی انتظامی هر پایگاهی که در شهر ایجاد می‌کند به نفع امنیت شهر است ولی پلیس در برآورده شدن انتظارات مدیریت شهری پیش‌قدم نمی‌شود؛ باید در خصوص اعطای زمین درخواستی این مجموعه، همکاری و تعامل دوسویه انجام شود. در حال حاضر از میزان جرائم رانندگی سطح شهر ارومیه مطلع نیستیم و پلیس راهور در این راستا همکاری نمی‌کند تا حق ارومیه را از خزانه مرکزی پیگیری کنیم که مهمترین مشکل در این خصوص است.

وی با اشاره در پیش بودن عید قربان و غدیر گفت: شهرداری ارومیه باید در راستای اعطای بسته‌های معیشتی و یا مبلغی به عنوان عیدانه به پرسنل شهرداری اقدام کند؛ پیشنهاد ما مبلغ ۵۰۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: رکود ساخت و ساز یکی از مشکلات مهم شهر ارومیه است که در همین راستا درخواست تجدید طرح جامع را ارائه داده‌ایم.

رئیس کمیسیون نظارت، شفافیت و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر ارومیه یکی از بزرگترین مشکلات شهر ارومیه را سرانه زباله و ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرداری ارومیه به بالای یک میلیون نفر در روز با احتساب مراکز جمعیتی اطراف شهر سرویس ارائه می‌دهد، اما ارومیه به عنوان کلانشهر یک میلیون نفری مورد قبول واقع نمی‌شود.

وی اضافه کرد: شاخص فلاکت در استان بسیار فاجعه آمیز است و اگر ارومیه کلانشهر شود دولت موظف به تأمین بودجه حداقلی ۵۰ درصدی مترو است اما متاسفانه مقاومتی در این راستا وجود دارد.

کد خبر 586058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.