برای داشتن اصفهانی بدون تخلف شهری، تلاش می‌کنیم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: روزانه تخلفات شهری را در این کلان‌شهر رصد و پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم اصفهانی عاری از این نوع تخلفات را داشته باشیم.

روح‌الله ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان به‌صورت ۲۴ ساعته با رصد و پایش شهر ضمن تذکر به متخلفان نسبت به اجرای وظیفه وفق قانون اقدام می‌کنند تا شهروندان هیچ گونه مزاحمتی نداشته باشند.

وی سد معبر را یکی از بیشترین آمار تخلفات شهری در فصل بهار عنوان کرد و افزود: در این ارتباط تذکرات لازم به اصناف داده شده است و جلسات متعددی با اتحادیه‌های مربوطه برگزار کردیم تا با استفاده از توان کسبه، نسبت به رفع سد معبر در پیاده‌روها اقدام شود و ایجاد مزاحمتی برای شهروندان اصفهان نداشته باشند.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تعاملات انجام شده با اتحادیه‌ها باعث شده است که برخورد قهری با هیچ کسبه‌ای نداشته باشیم، گفت: با اصنافی که اصرار به استنکاف از قانون دارند، برخورد قهری انجام شده است و در این راستا اقدام به پلمب و همچنین دریافت تعهد محضری می‌شود.

وی با اشاره به افزایش آمار تکدی‌گری در فصل بهار، گفت: طبق مصوبه شورای عالی اداری، رفع پدیده تکدی‌گری نیاز به همکاری ۱۲ ارگان دیگر نیز دارد و شهرداری به تنهایی قادر به رفع این معضل اجتماعی از سطح شهر نیست.

ابوطالبی با اشاره به تکدی‌گری شبکه‌ای در اصفهان، افزود: اکثر کودکان کار و متکدیان، افراد اجیرشده‌ای هستند که تحت یک شبکه ساماندهی شده فعالیت می‌کنند و این بین کمک شهروندان به متکدیان باعث اضافه شدن جمعیت آنها در اصفهان و افزایش آمار تکدی‌گری می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری در جمع‌آوری متکدیان به وظایف ذاتی خود عمل می‌کند، تاکید کرد: بهتر است شهروندان کمک‌های خود به افراد نیازمند را از طریق دستگاه‌ها و متولیان قانونی و مشخص شده این حوزه از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و خیریه‌های دارای مجوز قانونی ارائه کنند.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: شهرداری در راستای جمع‌آوری متکدیان برنامه‌ریزی منسجمی کرده است که امیدواریم با همکاری شهروندان، اصناف و دیگر دستگاه‌ها بتوانیم به شهری عاری از تخلفات شهری دست یابیم.

کد خبر 585986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.