نیازمند بازنگری قوانین شهرداری‌ها هستیم

وزیر کشور گفت: نیازمند بازنگری قوانین شهرداری‌ها هستیم. بهبود کیفیت زندگی و الکترونیکی کردن و هوشمندسازی شهرها جزو کارکردهای مهمی است که باید توسط شهرداران دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی امروز _دوشنبه سیزدهم تیرماه_ در حاشیه نشست شهرداران کلان‌شهرها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نشست امروز به مناسبت روز شهرداری و بزرگداشت شهادت سردار بزرگ شهید باکری با حضور شهرداران مختلف برگزار شد که به دلیل محدودیت از شهرداران شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دعوت کردیم.

وی با بیان اینکه لیستی از موضوعات مختلف مسائل شهری توسط شهرداران مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت، ادامه داد: موضوعات مهمی در راستای مسائل شهری وجود دارد از جمله این مسائل مدیریت یکپارچه شهری، نیازمندی‌های خدمات‌رسانی به حوزه شهری، مسئله پسماند و فاضلاب، اقتصاد پویای شهری، محیط زیست شهری، حمل‌ونقل عمومی، منابع درآمدی شهرداری‌ها، تخلفات، سازه‌های ناپایدار و رسیدگی در شرایط وقوع بحران بود که با شهرداران مورد بحث قرار گرفت و ۱۵ کارگروه در این راستا شکل گرفته است که مسائل را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

وزیر کشور تصریح کرد: نیازمند بازنگری قوانین شهرداری‌ها هستیم. بهبود کیفیت زندگی و الکترونیکی کردن و هوشمندسازی شهرها جزو کارکردهای مهمی است که باید شهرداران دنبال کنند.

به گفته وی، هدف همه این موارد این است که چگونه خدمات بهتری در اختیار مردم قرار دهیم که مردم زندگی با کیفیت و بهتری در شهرها داشته باشند. امیدواریم این نشست‌ها به بهبود عملکرد هرچه بهتر شهرداری‌ها و نیز تعاملات دستگاه‌های اجرایی با شهرداران و هماهنگی و عملکرد بهتر شهرداران در خدمت‌رسانی به مردم را شاهد باشیم.

وحیدی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مورد بحث با شهرداران در این نشست این بود که باید سرویس‌دهی و صدور مجوزها برابر سیاست‌های دولت در زمان‌بندی‌های مشخص صادر شود و محدودیت‌ها در این حوزه برداشته شود. این سیاست دولت است که مجوزها سریع‌تر صادر شود، از این‌رو باید شهرداری‌ها وارد سامانه تعریف شده شوند تا بتوانند خدمات ارائه دهند.

کد خبر 585963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.