محوطه خانه انصاری ارومیه ساماندهی می‌شود

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه گفت: در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌ بناهای تاریخی شهر و توسعه صنعت گردشگری، عملیات ساماندهی محوطه خانه انصاری آغاز شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری ارومیه، اکبر قلی‌پور اظهار کرد: سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه با هدف احیای هویت تاریخی شهر، عملیات خاکبرداری محوطه خانه انصاری را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: این عملیات به صورت مشارکتی و با همکاری شهرداری ارومیه، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی انجام گرفته است و هم‌اکنون این طرح با جدیت تمام در حال اجرا است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه ادامه داد: با تعاملات و همکاری‌های به عمل آمده و جذب سرمایه‌گذار توسط اداره کل آموزش‌وپرورش استان، عملیات مرمت و احیای مجموعه تاریخی انصاری آغاز خواهد شد.

به گزارش ایمنا، خانه انصاری یکی از عمارت‌های تاریخی شهر ارومیه است و بنای آن با توجه به فرم بنا و کتیبه‌های موجود در کاشی‌های تزئینی خانه بین سال‌های ۱۲۸۰ تا ۱۲۸۵ احداث شده است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار بازمی‌گردد.

کد خبر 585918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.