برقراری بیش از ۲۱ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ کاشان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان از وقوع ۲۵۵ مورد آتش‌سوزی و ۶۳۸ حادثه در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

محمدعلی پیراسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از وقوع ۲۵۵ مورد آتش‌سوزی و ۶۳۸ حادثه خبر داد و اظهار کرد: ۲۳۹ نجات‌یافته، حاصل تلاش کارکنان عملیاتی سازمان در حوادث بوده است.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی کاربری‌های مسکونی، باغات، فضای سبز، وسایل نقلیه و تجمع ضایعات بیشترین موارد حادثه طی سه ماه گذشته بوده است، افزود: شاهد کاهش ۱۱ درصدی آتش‌سوزی‌ها نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ هستیم و مهم‌ترین علت آتش‌سوزی‌ها رعایت نکردن ایمنی در افروختن آتش و اتصالی برق بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان به کاهش ۴۲ ثانیه‌ای زمان رسیدن به محل حادثه در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و تصریح کرد: ۲۱ هزار و ۷۳۵ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار شده است و در عملیات‌های اعزامی ۷۰ مرد و ۳۶ زن مصدوم و سه مرد و دو زن فوت شده‌اند.

پیراسته ادامه داد: بهار امسال دوره‌های آموزشی اصول ایمنی، آتش‌نشانی و پیشگیری از سوانح و حوادث برای ۱۶۱۵ نفر از شهروندان در قالب ۳۲۳۰ نفر ساعت به صورت تئوری و عملی برگزار شده است.

وی گفت: چهار دوره تخصصی آموزش ضمن خدمت داخل سازمانی برای کلیه کارکنان در قالب ۳۸۵۱ نفر ساعت آموزش توسط واحد آموزش سازمان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزود: این سازمان در زمینه فعالیت‌های پیشگیری نیز اقدامات مؤثری انجام داده است؛ ۱۷۷ مورد بازدید و ۱۰۹ مورد صدور دستورالعمل ایمنی بناها و کاربری‌های مختلف شهری توسط کارشناسان واحد پیشگیری سازمان با اولویت اماکن عمومی و مهم انجام شده است.

کد خبر 585899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.