مجلس نسبت به تشکیل وزارت بازرگانی اقبال خوش نشان داده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر مجلس نسبت به دوره‌های قبلی با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی اقبال خوش نشان داده است، اما باید دید نظر کمیسیون‌های مربوطه چه خواهد بود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: در گذشته وزارت صنایع سنگین، سبک و معادن داشتیم که هرکدام یک وزیر داشت و این سه وزارتخانه مهم و بزرگ بودند.

وی ادامه داد: این سه وزارتخانه و نیز وزارت بازرگانی ادغام شدند و وزارت سنگینی تحت عنوان صنعت، معدن و تجارت به وجود آمد. فردی که به عنوان وزیر این وزارتخانه تعیین می‌شود باید در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند آن را اداره کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در بحث بازار و مسائل بازرگانی به وجود آمد دولت قبل تصمیم داشت وزارت صمت را تفکیک کند و چندین بار هم این اقدام را به صورت لایحه به مجلس تقدیم کرد، اما مجلس با آن موافقت نکرد.

وی با بیان اینکه اکنون دولت سیزدهم به این نتیجه رسیده است که وزارت بازرگانی را احیا کند، اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور در حال جراحی اقتصادی است و احتیاج به صادرات هدفمند دارد و در بحث واردات نیازهای اساسی کشور را تأمین کند و برای نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها احتیاج است که یک وزارتخانه کامل بتواند این فعالیت را برعهده بگیرد و وزارت بازرگانی را به‌طور مجدد احیا کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور به نظر می‌رسد که اگر وزارت بازرگانی مستقل شود شاید بهتر بتوانیم اهداف عالی کشور را در بحث دیپلماسی اقتصادی و بازرگانی بین‌الملل و نظارت بر اجناس و بازار کنترل کنیم.

به گفته وی، اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک شود رئیس‌جمهور باید برای دو وزارتخانه وزیر انتخاب کند و احتمال معرفی فاطمی‌امین کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر مجلس نسبت به دوره‌های قبلی با تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارت بازرگانی اقبال خوش نشان داده است اما باید ببینیم موافقان و مخالفان چه صحبت‌هایی می‌کنند و کمیسیون‌های مربوطه چه تصمیماتی در این راستا خواهند گرفت.

کد خبر 585847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.