نمایشگاه شهر هوشمند در سطح بسیار خوبی قرار دارد

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با ورود شهر هوشمند دانش آن به تدریج وارد مباحث شهری شد، گفت: نمایشگاه شهر هوشمند به واسطه ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و افقی نویدبخش را نشان می‌دهد.

احمدرضا طحانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عمر بیشتر کشورها در هوشمندسازی تنها به ۳۰ یا ۴۰ سال می‌رسد و از سال ۱۳۶۸ نخستین سیستم هوشمند در شهر اصفهان داشتیم. طی ۴۰ سال اخیر شرکت‌های ایرانی در زمینه هوشمندسازی فوق‌العاده خوب عمل کرده‌اند و ورودشان به این حوزه از بخش تقاطع‌های هوشمند و سیستم‌های ترافیکی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر و با ورود شهر هوشمند، دانش آن به تدریج وارد مباحث شهری شد، افزود: نمایشگاه شهر هوشمند به واسطه ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح بسیار خوبی قرار دارد و افقی نویدبخش را نشان می‌دهد. با توجه به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، به دنبال برگزاری نمایشگاه استارتاپ هستیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان خاطرنشان کرد: با تعاملات صورت گرفته قرار است مهرماه سال جاری نمایشگاهی در سوریه داشته باشیم و توانمندی‌های ایران را در این کشور به نمایش بگذاریم و تا این لحظه بسیاری از هماهنگی‌های برگزاری انجام شده است.

طحانیان تصریح کرد: نمایشگاه سوریه به دلیل نیازمندی‌هایی که دارد، بستر بسیار خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است و می‌تواند سهم خوبی در صادرات داشته باشد.

وی تصریح کرد: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ساختاری کاملاً زنده و در حال ارتقا دارد، به دنبال آن هستیم تا رسالتی که اصفهان به عنوان قلب صنعت ایران دارد را حفظ کنیم؛ درواقع باید با ایجاد زمینه مناسب پل ارتباطی میان بازار و صنعت را ایجاد کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آینده خوبی برای نمایشگاه بین‌المللی اصفهان خواهیم داشت و مباحث مجازی و متاورس از مهمترین پروژه‌های امسال و سال آینده است.

طحانیان با بیان اینکه بیشتر کشورها از ترافیک و حمل‌ونقل هوشمند شروع کرده‌اند، گفت: اصفهان یکی از شهرهای پیشگام در این زمینه بوده است و براساس زیرساخت‌های مناسبی که در اصفهان داریم، سال آینده آمادگی خوبی برای برگزاری نمایشگاه شهر هوشمند خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی از کسانی که توانایی ارائه محصولات جدید دارند حمایت می‌کند، افزود: در دو نمایشگاه اخیر به تمام برگزارکنندگان گفتیم که فضایی را به صورت رایگان به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص می‌دهیم.

کد خبر 585841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.