توسعه پایدار در گرو سیاست یکپارچه هوشمندسازی شهرها

دبیر شهرهای متحد و دولت‌های محلی خاورمیانه و غرب آسیا گفت: برای توسعه پایدار نیازمند سیاست یکپارچه هوشمندسازی شهرها هستیم. پایدار بودن این سیاست‌ها به معنی افزایش همکاری میان شهرها در یک چهارچوب مشخص است تا به یک مفهوم مشترک برسیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهمت دومان امروز_ یکشنبه دوازدهم تیرماه_ در نشستی که با عنوان شهر هوشمند برگزار شد، اظهار کرد: ما تنها در سطح منطقه فعالیت نمی‌کنیم، بلکه در سطح جهانی نیز فعالیت زیادی میان فرهنگ‌های مختلف داریم. برای ارتباط بهتر میان شهرها تلاش و با برگزاری جلسات مختلف موضوعات متفاوت را در سطح منطقه و جهان بررسی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر همه چیز در حال تغییر است، افزود: ما در سطح بین‌الملل فعال هستیم و همانند یک پل ارتباطی میان شهرهای مختلف برای توسعه تلاش می‌کنیم.

دبیر شهرهای متحد و دولت‌های محلی خاورمیانه و غرب آسیا خاطرنشان کرد: در این خصوص با سازمان ملل جلسات مختلفی برگزار کردیم. خانواده یو سی ال جی نقش مهمی در ارتباط میان کشورهای منطقه دارد. رئیس یو سی ال جی با سازمان بین‌الملل در خصوص شهرهای هوشمند و توسعه پایدار میان آنها نکاتی را مطرح کرد و این بحث میان ۱۱ شهر ادامه داشت.

شهر هوشمند باید سیستم یکپارچه داشته باشد

دومان تصریح کرد: برای توسعه پایدار نیازمند سیاست یکپارچه هوشمندسازی شهرها هستیم. پایدار بودن این سیاست‌ها به معنی افزایش همکاری میان شهرها در یک چهارچوب مشخص است تا به یک مفهوم مشترک برسیم.

وی اظهار کرد: شهروند، انرژی، اقتصاد و امنیت هوشمند مؤلفه‌های بود که در این نمایشگاه مطرح شد. یک شهر هوشمند باید سیستم یکپارچه داشته باشد؛ بنابراین در تمام این موارد باید سیستم یکپارچه را ایجاد و با شهرداری‌ها تعامل کنیم تا این سیستم اجرایی شود.

دبیر شهرهای متحد و دولت‌های محلی خاورمیانه و غرب آسیا تاکید کرد: لازم است برنامه هوشمند ایجاد شود تا به تحقق شهر هوشمند کمک کند. ترکیه سیستم دولت الکترونیک وجود دارد که به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد و یک اپلیکیشن کاربردی دارد.

دومان ادامه داد: در طول دوران کرونا سیستمی در دولت الکترونیک وجود داشت که در زمینه بهداشت فعالیت می‌کرد و در طول پاندمی نتیجه تست کرونای شهروندان را به نمایش می‌گذاشت. این سیستم یکپارچه در کل کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت و به مهار کرونا در کشور کمک کرد.

وی اظهار کرد: لازم است در بخش‌های مختلف همکاری داشته باشیم که مورد تاکید سازمان ملل نیز است و پی‌درپی مطرح می‌شود.

اصفهان شهر مهمی است که در دنیا توجه زیادی به آن می‌شود

دبیر شهرهای متحد و دولت‌های محلی خاورمیانه و غرب آسیا گفت: مشکلات متفاوتی در شهرها وجود دارد که شهر هوشمند قادر به رفع آنها است و فناوری تأثیر زیادی بر ایجاد شهر هوشمند دارد.

دومان خاطرنشان کرد: در صدد هستیم سیاست‌های یکپارچه‌ای در مناطق مختلف اعمال کنیم تا نتایج مثبت آن را ببینیم، چراکه تمام وجوه و فناوری‌های شهر هوشمند مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه تبریز یکی از شهرهای خواهرخوانده استانبول است و اصفهان نیز شهر مهمی است که در دنیا توجه زیادی به آن می‌شود، گفت: هوشمندسازی‌ها به شهروندان بستگی دارد، چنانچه این همکاری میان شهروندان باشد تأثیر بسیار زیادی بر هوشمندسازی شهرها خواهد داشت.

دبیر شهرهای متحد و دولت‌های محلی خاورمیانه و غرب آسیا گفت: تحقق هوشمندسازی تنها در کلانشهرها ممکن نیست، بلکه در دیگر شهرها نیز می‌توان هوشمندسازی را محقق کرد.

کد خبر 585832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.