۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
علائم سرطان پروستات چیست؟

علائم اولیه سرطان پروستات شامل تغییر در الگوی ادرار کردن، تکرر ادرار، درد در ناحیه لگم و احساس سوزش هنگام ادرار کردن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سرطان پروستات زمانی رخ می‌دهد که سلول‌های طبیعی این غده توانایی کنترل رشد و تقسیم را از دست داده‌اند و دیگر مانند سلول‌های سالم عمل نمی‌کنند. سرطان پروستات دومین سرطان شایع مردان در جهان است، سرطان‌های ریه و روده بزرگ نیز به ترتیب در رتبه‌های اول و سوم قرار دارند. در حالت طبیعی، اندازه غده پروستات با بیشتر شدن سن، افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه با افزایش سن، خطر ابتلاء به سرطان پروستات بیشتر می‌شود.

علائم اولیه سرطان پروستات چیست؟

با وجود اینکه گفته می‌شود که سرطان یک قاتل خاموش است؛ تشخیص علائم اولیه آن ممکن است به درمان به موقع کمک شایانی کند. تغییر در الگوی ادرار کردن یکی از علائم اولیه سرطان پروستات شناخته شده است؛ در طول بیماری، ممکن است فرد مبتلا تکرر ادرار به ویژه در شب را تجربه کند. بسیار از افراد مبتلا به سرطان پروستات درد در ناحیه لگن را تجربه می‌کنند، گاهی اوقات این درد فعالیت‌های روزانه افراد را مختل می‌کند.

این نوع درد به دلیل تأثیر سلول‌های سرطانی در ناحیه لگن احساس می‌شود. همچنین ممکن است فرد مبتلا به سرطان پروستات هنگام دفع ادرار درد احساس کند، گاهی اوقات دفع ادرار به سختی انجام می‌شود به طوری که مثانه فرد به درستی تخلیه نمی‌شود.

چه زمانی فرد باید به پزشک مراجعه کند؟

علاوه بر علائم ذکر شده در صورت مشاهده علائم خاص نیز باید به پزشک مراجعه کنید. این علائم شامل درد پایدار در قسمت لگن، مشکل در ادرار کردن، احساس سوزش هنگام ادرار کردن و بروز مشکل در هنگام شروع ادرار می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند که مردان باید پس از یک سن خاص یا زمانی که دچار علائم خاصی می‌شوند، معاینات سالانه انجام دهند. معاینات منظم می‌تواند به تشخیص بیماری در مراحل اولیه کمک کند.

کد خبر 585799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.