برادرکشی هولناک!

خودکشی پس از به رگبار بستن خانواده همسر، قتل خونین در درگیری دست‌فروشان، پایان ۴۰ روز اسارت پسر ۱۰ ساله، مرگ هولناک سه عضو خانواده در دریا، بازداشت سارق مسلح با کوله‌پشتی مرموز و برادرکشی هولناک برای زمین را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، این جنایت در شهرستان دره‌شهر در استان ایلام رخ داد. ساکنان یکی از محله‌های دره‌شهر که با شنیدن صدای شلیک چند گلوله از خانه یکی از همسایه‌ها به وحشت افتاده بودند با پلیس تماس گرفتند و دقایقی بعد تیمی از مأموران در محل حادثه حاضر شدند. مأموران پس از ورود به خانه مورد نظر با صحنه‌ای تکان‌دهنده روبه‌رو شدند. پیکر غرق در خون سه زن و یک مرد روی زمین افتاده بود و بررسی‌ها نشان می‌داد که همگی آنها هدف اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

با حضور اورژانس معلوم شد که مرد جوان و دو نفر از زنان جانشان را از دست داده‌اند. سومین زن هنوز نفس می‌کشید و به سرعت به بیمارستان منتقل شد. از سوی دیگر در همان بررسی‌های اولیه معلوم شد که عامل جنایت خانوادگی کسی نیست جز داماد خانواده؛ همان مرد جوانی که جسدش در کنار اجساد دو قربانی دیگر روی زمین افتاده بود.

پیدا شدن یک قبضه سلاح کلاشنیکف در کنار جسد مرد جوان اسرار این حادثه را برملا کرد و معلوم شد که داماد جوان پس از ورود به این خانه، همسر خود و خواهر او را به ضرب گلوله به قتل رسانده و مادرزنش را مجروح کرده و در نهایت نیز با شلیک یک گلوله به سرش به زندگی خود پایان داده است.

از سوی دیگر مشخص شد که انگیزه این جنایت اختلافات خانوادگی میان داماد خانواده و همسرش و خانواده او بوده است. آنطور که تحقیقات اولیه نشان می‌داد داماد جوان از مدتی قبل و به‌دنبال اختلاف با همسرش و با شکایت او به زندان افتاده بود اما به تازگی آزاد شده و پس از آزادی نقشه این جنایت هولناک را عملی کرده بود. او درحالی که مسلح به کلاشنیکف بود، صبح روز حادثه وارد خانه شده و پس از به رگبار بستن همسرش و خانواده او اقدام به‌خودکشی کرده بود.

به‌گفته سرهنگ کرم‌حسنی فرمانده انتظامی دره‌شهر، مجروح حادثه پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفت. تحقیقات درباره این ماجرا ادامه دارد.

قتل خونین در درگیری دست‌فروشان

ساعت ۱۶:۳۰ دیروز گزارش درگیری منجر به ضرب و جرح شدید در پارک شهر به مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار اعلام شد. در این درگیری جوان دست‌فروش ۳۰ ساله‌ای به شدت مجروح شده بود که به بیمارستان منتقل شد و عامل این ضرب و جرح بازداشت شد.

ساعتی بعد فرد مجروح در بیمارستان جان خود را از دست داد و به این ترتیب رسیدگی به موضوع در دستور کار محمد وهابی بازپرس کشیک قتل تهران قرار گرفت و متهم تحت بازجویی قرار گرفت.

متهم ۲۱ ساله که خود نیز از دست‌فروشان منطقه بازار است در اعتراف به قتل، اظهار کرد: مقتول از دوستان قدیمی و همشهری من بود. من بساط دست‌فروشی شال و روسری داشتم و او در نزدیکی من بساط می‌کرد و شلوارک می‌فروخت تا اینکه با هم به خاطر محل بساط بحثمان شد و درگیری بالا گرفت. من با چاقو به او ضربه‌ای زدم که فکر نمی‌کردم سبب قتل او شود. رسیدگی به این پرونده در دستور کار بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران قرار دارد.

پایان ۴۰ روز اسارت پسر ۱۰ ساله

سردار احمد طاهری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در اوایل خردادماه سال جاری درپی ربوده شدن پسربچه‌ای ۱۰ ساله در یکی از محلات شهرستان سراوان، بلافاصله تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی آن شهرستان وارد عمل شدند.

وی افزود: در بررسی‌های به عمل آمده و در تحقیقات میدانی از شاهدان عینی، مشخص شد سه نفر سرنشینان یک دستگاه پژو ۴۰۵ با پلاک مخدوش، این کودک را که درحال بازی جلوی منزلشان بوده ربوده است و به سرعت از محل متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، به منظور حفظ جان این کودک، کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش گسترده‌ای را برای رهایی او آغاز کردند و در نتیجه تحقیقات تخصصی خود، هویت آدم‌ربایان را شناسایی و مشخص شد که متهمان به علت اختلافات مالی با پدر کودک او را گروگان گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: سرانجام درپی اقدامات تخصصی و تلاش گسترده پلیس، مخفیگاه یکی از عوامل اصلی این آدم‌ربایی در شهرستان خاش شناسایی و چند روز قبل در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شد. تیم رسیدگی کننده به پرونده با دستگیری این متهم و در جریان تحقیقات تکمیلی خود دو متهم دیگر پرونده را شناسایی و درصدد دستگیری آنها و آزادسازی کودک گروگان گرفته شده برآمدند اما متهمان برای فرار همواره مخفیگاه خود را تغییر می‌دادند تا اینکه در نتیجه پیگیری و اقدامات تخصصی پلیس، گروگانگیران در نهایت پس از ۴۰ روز مجبور به رهاسازی این کودک در یکی از محلات زاهدان شدند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه این کودک صحیح سالم به آغوش خانواده باز گردانده شده است، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده به مراجع قضائی معرفی شد و تلاش برای دستگیری دو متهم متواری پرونده ادامه دارد.

مرگ هولناک ۳ عضو خانواده در دریا

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان، اظهار کرد: این چهار نفر از اعضای یک خانواده بودند که برای سفر به شهرستان آستانه اشرفیه، محدوده روستای سلیم چاف آمده بودند و به علت بلد نبودن شنا، دچار حادثه غرق‌شدگی شدند.

وی افزود: سه زن ۲۸ تا ۳۲ ساله را از آب بیرون آوردند که معلوم شد دو نفرشان فوت شده‌اند، نفر سوم احیا و به بیمارستان منتقل شد. دیگر عضو خانواده که مردی ۲۷ ساله بود نیز غرق شد و تلاش‌های امدادی برای یافتن جسد وی ادامه دارد.

بازداشت سارق مسلح با کوله پشتی مرموز

اسدالله ناکینی فرمانده انتظامی شهرستان سمنان، اظهار کرد: درپی وقوع چند فقره سرقت محتویات یا قطعات خودرو در شهرستان سمنان، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی از اقدامات همه‌جانبه پلیس در راستای دستگیری سارق یا سارقان خبر داد و افزود: با افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس و بررسی صحنه‌های سرقت مشخص شد که یک نفر سارق غیربومی با ورود به این شهرستان اقدام به سرقت می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان ادامه داد: کارکنان انتظامی حین گشت‌زنی در شهر به یک فرد غیربومی و معتاد مظنون شدند و در بررسی کوله پشتی همراه وی، تعدادی اموال مسروقه، یک قبضه سلاح قلابی که یک کلت بادی پلاستیکی بود، یک رشته دستبند فلزی و یک قبضه چاقو کشف کردند.

وی خاطرنشان کرد: متهم ۳۵ ساله در بازجویی فنی پلیس به پنج فقره سرقت محتویات خودرو اعتراف کرد و به‌منظور بررسی بیشتر تحویل پلیس آگاهی استان سمنان شد.

برادرکشی هولناک برای زمین

رسیدگی به این پرونده از اواخر فروردین سال گذشته با مراجعه دو باغدار از روستای پیغمبر به اداره پلیس آغاز شد. آنها در توضیح ماجرا به مأموران گفتند: درحال کار روی زمین‌مان بودیم که صدای شلیک چند گلوله را شنیدیم. به سمت صدا رفتیم و ناگهان با اجساد دو برادر به نام‌های کریم و ستار که روی زمین افتاده و خون زیادی از بدن‌شان رفته بود، مواجه شدیم و بلافاصله موضوع را به پلیس خبر دادیم.

در ادامه مأموران کلانتری ۱۵ منجیل‌آباد به محل اعزام شدند و در بررسی صحنه جرم متوجه شدند که دو برادر بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده و آثار ضرب و جرح و کبودی روی بدن هر دو نفر مشهود بوده و تعدادی پوکه فشنگ مربوط به سلاح کلاشنیکف در محل کشف شد. اجساد دو برادر به دستور مقام قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد.

مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی، کاظم متهم این پرونده را در شهرستان چالوس شناسایی و پس از هماهنگی قضائی، دستگیر کردند و از آنها یک قبضه اسلحه کلاشنیکف به‌همراه ۵۲ تیر جنگی و سه تیر ژ-سه کشف شد. پس از آن متهم تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل با انگیزه اختلاف ملکی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

پس از اعترافات متهم، بازسازی صحنه جرم و نظریه پزشکی قانونی، پرونده متهم برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم هر دو مقتول درخواست قصاص کردند و گفتند که حاضر به گذشت نیستند.

در ادامه متهم به جایگاه رفت و اظهار کرد: من از مدت‌ها قبل با کریم و ستار بر سر زمین اختلاف داشتم. آنها بدون درنظر گرفتن مالکیت من بر زمین‌هایم می‌خواستند راهی را از داخل زمین من باز کنند تا مسیر رفت‌وآمد به زمین‌شان راحت‌تر باشد. هرچقدر به آنها توضیح می‌دادم که اینجا زمین من است و مالک آن هستم و شما حق ندارید بدون اجازه مسیری را از داخل زمین‌های من باز کنید، توجهی نمی‌کردند.

وی در ادامه به چگونگی درگیری مرگبار در روز حادثه اشاره کرد و افزود: آن روز وقتی به سر زمینم رفتم دیدم کریم در حال کندن بخشی از زمینم است که با صدای بلند اعتراض کردم و از او خواستم دست از کارش بردارد اما واکنش من با اعتراض ستار برادر کریم روبه‌رو شد و در یک لحظه دیدم آنها قصد دارند به من حمله کنند و من هم از ترس جانم اسلحه‌ای که داخل ماشینم بود، برداشتم و به سمت آنها شلیک کردم که هر دو روی زمین افتادند.

متهم ادامه داد: من در یک لحظه از ترس شوکه شدم و سوار ماشینم شدم و از آنجا فرار کردم و به مرزن‌آباد چالوس رفتم. در آن چند روز خیلی عذاب وجدان داشتم و چندباری خواستم با تحویل اسلحه خودم را معرفی کنم که در نهایت مأموران دستگیرم کردند. من شرمنده خانواده‌های مقتولان هستم و به واقع قصدم کشتن آنها نبود. فقط می‌خواستم مانع حمله و کار آنها شوم اما ناخودآگاه شلیک کردم و قاتل شدم. با این حال از کارم پشیمانم و از خانواده‌های این دو برادر می‌خواهم که من را ببخشند. پس از اظهارات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

کد خبر 585771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.