معضلات پایتخت الویت‌بندی شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی هوا، حمل‌ونقل عمومی و بافت فرسوده شهر باید مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر امانی امروز _یک‌شنبه، دوازدهم تیرماه_ در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع اظهارات شهردار تهران، اظهار کرد: از شهردار توقع داشتیم گزارش عملکرد ارائه دهد نه ارائه برنامه و این باعث شد فکر کنیم که در جلسه انتخاب شهردار هستیم. نکته دوم درباره حجم زیاد و متنوع برنامه‌هایی است که وی ارائه کرد و نشان می‌دهد مدیریت شهری چقدر کار دارد و چقدر وظایفش متنوع است و چقدر به هماهنگی، منابع مالی، نیروی متخصص و تیم متخصص و مدیریت قوی و یکپارچه نیاز دارد، برنامه‌های شهردار تهران خیلی زیاد بود و این آرزوهای بزرگ نیاز به یک ظرف بزرگ دارد. آیا هماهنگی‌ها، منابع مالی، نیروی متخصص و تیم مدیریت قوی متخصص و هماهنگ و یکپارچه برای اجرای این برنامه بزرگ فراهم شده است؟

وی ادامه داد: نکته سوم اولویت‌بندی برنامه‌ها است. با یک دست نمی‌توان چند هندوانه برداشت. مردم تهران در حال حاضر چند مشکل اساسی دارند که در دوره قبل نیز به آن اشاره شده است، آلودگی هوا، حمل و نقل عمومی و توجه به بافت فرسوده از جمله این موارد است، اگر شهردار تهران در مدت سه سال و دو ماهی که از شهرداری وی و عمر شورای اسلامی شهر باقی‌مانده است، اولویت را روی این سه برنامه بگذارد و ۳۰ درصد این سه معضل در شهر تهران را رفع کند، به عنوان یک شهردار موفق نام وی برای همیشه در تاریخ بلدیه ثبت خواهد شد؛ اما اگر ۱۰۰ برنامه خوب را زخمی کند و هیچیک را به نتیجه نرساند، ابتر می‌ماند و پاسخی در سه سال و دو ماه آینده برای مردم تهران نخواهیم داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مرداد ماه سال ۱۴۰۴ باید این صندلی و میز را به دیگران تحویل دهیم و اگر می‌خواهیم برنامه ارائه دهیم باید به مردم بگوییم در این سه سال و دو ماه باقی مانده چه برنامه‌ای داریم، اعضای شورای اسلامی شهر برای چهار سال انتخاب شدیم و باید در پایان این چهار سال کارنامه ارائه دهیم که حداقل نمره ۱۰ از مردم بگیریم. سه برنامه از جمله برنامه پنج ساله سوم، طرح تفضیلی و طرح جامع حمل و نقل عمومی که هیچکدام از این موارد نباید خدشه‌دار شود.

وی تصریح کرد: اولین برنامه شهردار تهران پیشرفت حول محور حمل و نقل عمومی است، در حالی که توسعه شهر بر اساس طرح تفصیلی خواهد بود و خیمه عمود شهر تهران توجه به این طرح است و هر توسعه‌ای در شهر رخ دهد باید حول این محور اتفاق بیفتد. حمل و نقل باید به دور طرح تفصیلی بچرخد و نباید محور پیشرفت قرار گیرد.

امانی با اشاره به اینکه هر کاری می‌کنیم از جیب مردم تهران است، تاکید کرد: اگر منابع مالی داریم باید آن را صرف اولویت‌های اصلی شهر تهران کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مسکن استیجاری مشخص نشد که قرار است شهرداری چه اقدامی انجام دهد، آیا قرار است اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را به جای وزارت راه شهرداری به عهده بگیرد؟، این موضوع نیاز به تصویب مجلس دارد و نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. نقش شهرداری در تمدید اتوماتیک خانه‌های استیجاری چیست و چه ابزاری دارد که بخواهد به تمدید اتوماتیک خانه‌های استیجاری کمک کند، ضمن اینکه موضوع به شدت مورد اعتراض برخی از فقها قرار گرفته است.

کد خبر 585767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.