لایروبی بیش از ۸۶ درصد کانال‌های شهری مشهد به صورت مکانیزه

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از لایروبی بیش از ۱۱۶ هزارمتر طول از کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در سه ماهه نخست ۱۴۰۱ در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: لایروبی بیش از ۸۶ درصد کانال‌های شهری مشهد در فصل بهار امسال به صورت مکانیزه انجام شده است.

سیدمحسن رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: لایروبی کانال‌های روباز و سرپوشیده جمع‌آوری آب‌های سطحی در کلان‌شهر مشهد، یکی از اقداماتی است که همواره به صورت مداوم در طول سال انجام می‌شود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در این راستا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۶ هزار متر طول از این کانال‌ها به صورت کامل لایروبی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سختی کار لایروبی کانال‌های شهری و به جهت افزایش ایمنی کارگران خدمات شهری، بیش از ۸۶ درصد از کانال‌ها در فصل بهار امسال به صورت مکانیزه لایروبی شده است و بر اساس آمار در این مدت، بیشترین میزان لایروبی به ترتیب در مناطق سه، هفت و ثامن انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: به طور معمول در فصل تابستان به دلیل کاهش چشمگیر رواناب‌های سطحی در کانال‌ها و نیز جلوگیری از بوی نامطبوع کانال‌های شهری، عملیات لایروبی به طور گسترده‌تری در سطح شهر صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات لایروبی کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی به صورت مداوم تا پایان سال ادامه خواهد داشت و به صورت میانگین روزانه بیش از یک‌هزار متر طول از این کانال‌ها لایروبی می‌شود.

کد خبر 585744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.