لزوم ساخت پارک علم و فناوری تخصصی خودرو در کشور

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت گفت: به‌منظور افزایش عملکرد تولیدکنندگان و نگاه به آینده، ایجاد پارک علم و فناوری لازم است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «منوچهر منطقی» در جلسه امضای تفاهمنامه سه‌جانبه بین وزارت صمت (معاونت صنایع حمل‌ونقل)، وزارت عتف (معاونت فناوری و نوآوری) و گروه صنعتی ایران خودرو، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، پاسخ به نیازهای فناورانه ایران‌خودرو و ایجاد پارک علم و فناوری تخصصی خودرو از اهداف این تفاهم‌نامه بوده است.

وی ادامه‌داد: باید بتوانیم با ایجاد بسترهای دانشی و فناوری لازم، سازنده را از وجود فناوری بومی برای ساخت آن قطعه مطمئن کنیم، بنابراین به‌منظور افزایش عملکرد تولیدکنندگان و نگاه به آینده، ایجاد پارک علم و فناوری لازم است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه تدوین سیاست‌های صنعتی کشور به‌ویژه در موضوع حمل‌ونقل یکی از اقدامات وزارت صمت است، خاطرنشان‌کرد: سیاست‌گذاری ما در حوزه صنعت حمل‌ونقل بر مبنای دانش‌بنیان بودن است، بنابراین باید بتوانیم از همه ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها استفاده کنیم و تفاهمنامه امروز نیز براساس همین سیاست به امضا رسیده است.

منطقی تصریح‌کرد: تمایل اندک سازندگان به ساخت قطعات با فناوری بالا یکی از گلوگاه‌های اصلی در برنامه‌ریزی تولید است.

کد خبر 585728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.