حذف کربن از سیستم حمل‌ونقل برلین تا سال ۲۰۵۰

شهر برلین در پاییز ۲۰۲۴، میزبان هفت قطار هیدروژنی خواهد بود که حاصل مشارکت دولت‌های منطقه‌ای با اپراتور ریلی آلمان و شرکت زیمنس موبیلیتی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زیمنس موبیلیتی اعلام کرد که قراردادی را با اپراتور ریلی آلمان (NEB) برای ساخت و تحویل هفت قطار هیدروژنی در پاییز ۲۰۲۴ امضا کرده است که در منطقه شهری برلین-براندنبورگ فعالیت می‌کند.

قطارهای دو واگنه مدل Mireo Plus H دارای سلول‌های سوختی هیدروژنی و باتری‌های لیتیوم یونی است. علاوه بر سفارش، قرار است قراردادی ۱۰ ساله برای خدمات و تأمین قطعات یدکی منعقد شود که تا سال ۲۰۳۴ اعتبار دارد.

زیمنس موبیلیتی اعلام کرد که قطارها روشی از جابه‌جایی را ارائه می‌دهند که هیچ‌گونه انتشار کربنی ایجاد نمی‌کند و حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت را پوشش می‌دهد.

حذف کربن از سیستم حمل‌ونقل برلین تا سال ۲۰۵۰

با ورود این قطارها و تغییر استفاده سوخت از دیزل به هیدروژن، انتشار سالانه حدود سه میلیون کیلوگرم CO۲ کاهش می‌یابد و ۱.۱ میلیون لیتر گازوئیل نیز ذخیره می‌شود.

هیدروژن به دلیل کاربردهای متنوع، توسط آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) به عنوان یک "حامل انرژی همه کاره" توصیف شده است که به طور فزاینده‌ای در زمینه جابه‌جایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و امید این است که بتواند یک انقلاب گذار واقعی برای کربن‌زدایی حمل‌ونقل عمومی ایجاد کند.

طبق گزارش آژانس، قطارها یکی از کارآمدترین روش‌های حمل‌ونقل هستند که ۹ درصد از جابه‌جایی مسافران ناوگان موتوری را تشکیل می‌دهند، در حالی که تنها سه درصد از انرژی حمل‎‌ونقل را استفاده می‌کنند.

سیستم حمل‌ونقل هنوز هم به طور چشمگیری به نفت متکی است چراکه ۵۵ درصد از کل مصرف انرژی این بخش را در سال ۲۰۲۰ تشکیل می‌داد. طبق سناریوی آژانس بین‌المللی انرژی، برای سیستم انرژی خالص صفر تا سال ۲۰۵۰، استفاده از نفت در راه‌آهن باید تا اواسط قرن به "تقریباً صفر" کاهش یابد.

کد خبر 585726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.