تبدیل درختان کریسمس پراگ به مبلمان خانه سالمندان

شهرداری پراگ با خلاقیت جوانان مرکز فنی‌حرفه‌ای شهر، درختان صنوبر به جا مانده از دوران کریسمس ۲۰۲۲ را به مبلمان شهری و کتابخانه تبدیل و بخشی از آن‌ها را به خانه سالمندان شهر اهدا کردند؛ شهرداری با این اقدام، تعهد شهر به اصول پایداری را نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میدان قدیمی شهر پراگ در دوران کریسمس میزبان درختان صنوبر زیبایی بود که با پایان یافتن فصل تعطیلات، باید برداشته می‌شد. امسال، مسئولان پراگ با تصمیمی هوشمندانه، این درختان را به مبلمان خانه سالمندان تبدیل کردند. برای مشارکت جوانان در این اقدام، تنه‌های درختان به مرکز فنی‌حرفه‌ای شهر ارجاع داده شد تا در آنجا جوانان با خلاقیت خودشان، این مبلمان‌ها را طراحی کنند.

میلوسلاو یانچک، مدیر مدرسه فنی‌حرفه‌ای یاروف، در این رابطه گفت: "برای دانش‌آموزان ما بسیار مهم است که بتوانند آثار هنری معناداری تولید کنند که به جایی نظیر انبار ختم نمی‌شود. محصولات امسال درخت کریسمس کاملاً این هدف را محقق می‌کند."

طی سال‌های گذشته، اغلب درختانی که در دوران کریسمس مورد استفاده قرار می‌گرفتند، سرنوشت مشخصی نداشتند و این در حالی بود که می‌شد از آن‌ها برای اهداف دوستدار محیط زیستی بهره برد.

در آخرین تلاش شهرداری، از جوانان خلاق خواسته شد تا چوب این درختان را به محصولات پرکاربردی تبدیل کنند که نهایتاً درختان کریسمس معروف پراگ به کتابخانه و مبلمان برای خانه سالمندان تبدیل شد. این اقدام علاوه بر حفظ اصول پایداری، نوعی احترام به قشر سالمند شهر بود.

تبدیل درختان کریسمس پراگ به مبلمان خانه سالمندان

کد خبر 585708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.