المان‏‌های قابل استفاده به مزایده گذاشته نمی‌شود

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان هیچ المانی که قابلیت نصب مجدد در سطح شهر اصفهان یا استفاده در شهرهای دیگر داشته باشد را به عنوان ضایعات به مزایده نمی‌گذارد.

به گزارش ایمنا، حمید قنادنیا اظهار کرد: پروژه‌های زیباسازی شهری در دو قالب دائمی و موقت اجرا می‌شود که پروژه‌های موقت شامل المان‌های مربوط به فضاسازی‌های شهری به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی است و برای مدت محدودی از چند روز تا یک ماه در شهر به نمایش عموم در می‌آید.

وی با بیان اینکه المان‌های موقت مربوط به فضاسازی مناسبت‌ها، بیشتر در کارگاه فنی سازمان زیباسازی ساخته شده و پس از اکران شهری نیز جمع‌آوری و به انبار کارگاه فنی منتقل می‌شود، افزود: با توجه به ماهیت این المان‌ها، گاهی از یک المان چندین بار و با تغییر شمایل در مناسبت‌های مختلف برای فضاسازی شهری استفاده و در نهایت معمولاً به شهرها و شهرستان‌های دیگر جهت استفاده مجدد واگذار می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه کارگاه فنی این سازمان بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در زمینه ساخت المان‌ها و مبلمان شهری دارد و تولید مقداری ضایعات در فرایند ساخت‌وساز در کارگاه امری طبیعی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان زیباسازی سال‌های زیادی است به دلیل مشکلات قانونی قادر به برگزاری مزایده فروش ضایعات نبوده است، حجم زیادی آهن‌آلات که دیگر قابل استفاده نیست، در کارگاه فنی دپو شده و فضای زیادی را اشغال کرده است.

وی تأکید کرد: سازمان زیباسازی هیچ المانی که قابلیت نصب مجدد در سطح شهر اصفهان یا استفاده در شهرهای دیگر داشته باشد را به عنوان ضایعات به مزایده نمی‌گذارد و این المان‌ها با طی فرایند قانونی و پس از تصویب در هیئت مدیره سازمان در نهایت به شهرهای دیگر واگذار می‌شود.

قنادنیا با اشاره به اینکه فروش این ضایعات در راستای ادامه فعالیت کارگاه فنی بسیار ضروری است، ادامه داد: به‌جهت قانونی بودن فروش این ضایعات آهن، مزایده‌ای با نظارت واحدهای حراست، بازرسی، حقوقی و مالی سازمان و شهرداری برگزار شده است که تا بیست‌ویکم تیرماه مهلت دارد و روز بیست‌ودوم تیرماه نیز اسناد آن بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های دائمی زیباسازی مانند نمادها، سردیس‌ها، مبلمان شهری، نورپردازی‌ها، دیوارنگاره‌ها و هنر شهری، تصریح کرد: سردیس‌ها، تندیس‌ها و نمادهای دائمی شهری نیز طی فراخوان‌های محدود و عمومی و برگزاری سمپوزیوم‌های سالانه، توسط هنرمندان استانی و ملی طراحی و اجرا می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با اشاره به طراحی و اجرای مبلمان‌های شهری مانند نیمکت و سطل زباله توسط طراحان و متخصصان این حوزه خاطرنشان کرد: پیمانکاران طرح‌های روشنایی و نورپردازی سازمان نیز از طریق برگزاری مناقصه‌های عمومی تعیین می‌شوند.

کد خبر 585704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.