پروانه الکترونیکی گامی به سوی شفاف‌سازی

رئیس کمیسیون عمران معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از گزینه‌های بسیار مهمی که می‌تواند در ایجاد شفاف‌سازی کمک کند، بحث الکترونیکی شدن فرایندها است که پروانه الکترونیکی نیز جزو دستاوردهای این دوره مدیریت شهری خواهد بود.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به الکترونیکی شدن پروانه‌های ساخت‌وساز در اصفهان، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌ها و خروجی‌های شهرسازی الکترونیک در حوزه ساخت و سازهای شهری صدور پروانه الکترونیک است.

وی با بیان اینکه مطابق بازه زمانی مقرر شده سیستم سرای هشت به سرای ۱۰ تبدیل شد و ارتقا یافت، ادامه داد: در نتیجه موضوع شهروند سپاری مطرح شد که هر شهروندی در خانه بتواند تمام درخواست‌ها و پیگیری‌های خود را از طریق روند الکترونیکی انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بعضی از خدمات مانند پلیس +۱۰ و فعالیت‌های پست نیز برون‌سپاری و به دفاتر قضائی و خدماتی الحاق شده است، اما رویکرد مدیریت شهری این بوده که خود شهروند بدون هیچ واسطه‌ای بتواند خدمات خود را از شهرداری دریافت کند.

وی با تاکید بر اینکه در این فرایند لازم است آموزش شهروندان، متخصصان، سازندگان مسکن و مهندسان در اولویت و دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد، گفت: یکی از گزینه‌های بسیار مهمی که می‌تواند در ایجاد شفاف‌سازی کمک کند، بحث الکترونیکی شدن فرآیندها است که پروانه الکترونیکی نیز جزو دستاوردهای این دوره مدیریت شهری خواهد بود.

میرباقری در خصوص تأثیر این فرایند در مبارزه با فساد اداری، خاطرنشان کرد: هر چه قدر که فرآیندها به شکل الکترونیکی و شفاف ارائه شود، فساد کمتر خواهد شد، موضوع اصلی این بحث شهروند سپاری است که شهروند بدون هیچ واسطه‌ای بتواند ثبت درخواست دهد و بعد از واریز مبالغ در ابتدای کار پروانه شهرسازی صادر شود، با این فرایند ارتباط بین شهروند و کارمند کمتر شده و واسطه‌گری‌ها نیز کمتر خواهد شد و این امر به سالم‌سازی و شفاف‌سازی فرآیندها کمک می‌کند.

کد خبر 585688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.