مبارزه با قاچاق کالا نیازمند تدبیر و همت مردم و مسئولان است

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: نقش مردم و مسئولان در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقابله با قاچاق کالا و ارز غیرقابل انکار است، بر همین اساس باید با حمایت همه‌جانبه از تولیدات داخلی به سمتی حرکت کنیم که چرخ صنایع خرد و کلان و مشاغل مختلف به حرکت دربیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد نورانی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز، اقتصاد ملی را هدف قرار داده است، اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز از عوامل مهم اخلال در نظام اقتصادی و ایراد آسیب جدی بر پیکره تولید داخل است، چراکه رقابت و حیات تولیدات داخلی با فعالیت قاچاقچیان از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه تأکیدات رهبر معظم انقلاب طی سالیان گذشته بر مسائل اقتصادی نشان دهنده اهمیت این موضوع در راستای ترمیم وضعیت اقتصادی کشور است، افزود: خرید و استفاده از کالای ایرانی تنها راه عبور از مشکلات اقتصادی کشور بوده و ترویج این فرهنگ در جامعه، عامل مهار پدیده شوم قاچاق کالا و زمینه ساز رونق تولید و حمایت از کارگر ایرانی است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تاکید کرد: نقش مردم و مسئولان در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقابله با قاچاق کالا و ارز غیر قابل انکار است، بر همین اساس باید با حمایت همه جانبه از تولیدات داخلی، به سمتی حرکت کنیم که چرخ صنایع خرد و کلان و همچنین مشاغل مختلف به حرکت درآید.

وی نظارت بر اصناف و برخورد با عرضه کالاهای قاچاق بسیار مهم دانست و اضافه کرد: اتاق اصناف لنجان به منظور تحقق منویات رهبری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در طول سال با اداره صنعت، معدن و تجارت و شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری دارد.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۱۶۰۰ واحد لوازم آرایشی و بهداشتی ظن قاچاق به ارزش ریالی ۳۵۴ میلیون ریال کشف و ضبط شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تصریح کرد: در سال گذشته از ۵۶۰۰ واحد صنفی بازرسی شد که از این تعداد، ۷۷۹ واحد متخلف شناخته شدند و پرونده آن‌ها به ارزش ریالی جمعاً ۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

نورانی گفت: ۳۳۰۶ و احد بازرسی شده با تعداد ۴۶۳ پرونده تخلف به ارزش پنج میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال مربوط به کالاهای اولویت‌دار همچون برنج، روغن خوراکی، گوشت قرمز، مرغ، شکر، لاستیک خودرو، روغن موتور، چای و شوینده‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: طی مدت گذشته ۵۶۱ فقره شکایت و گزارش مردمی مورد بررسی و رسیدگی شده که بر اساس ارزیابی صورت گرفته شاهد افزایش رضایتمندی عمومی مردم بوده‌ایم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان تاکید کرد: در بازرسی‌های انجام شده، ۱۲۷۵ واحد صنفی فاقد پروانه شناسایی و جهت سامان‌دهی به اتحادیه مربوطه معرفی شدند.

نورانی گفت: بر این باور هستیم که با اجرای پروژه‌های پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی اصناف با رویکرد قاچاق و تحلیل تأثیر مخرب این پدیده بر چرخه اقتصاد و تولید می‌توان در کاهش این پدیده شوم موفق عمل کرد از این رو اتاق اصناف شهرستان لنجان در مسیری گام برداشته است تا با افزایش اطلاعات عمومی اصناف از قاچاق کالا و ارز جلوگیری کند.

وی افزود: در سال گذشته با توجه شیوع ویروس کرونا ۳۱۸۵ نفر از اصناف با حضور در آموزش آنلاین و پس از آن ۵۲۵ نفر با حضور در دوره حضوری، آموزش‌های لازم را در خصوص چالش‌های مرتبت با قاچاق کالا و ارز فرا گرفتند.

کد خبر 585680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.