لزوم برنامه‌ریزی برای کنترل ترافیک مهرماه/ ناوگان اتوبوسرانی به صورت متمرکز مدیریت شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اکنون ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر برای جابه‌جایی مسافران درون‌شهری فعال است، بنابراین پیشنهاد می‌کنم با مدیریت آموزش و پرورش جلساتی برگزار تا موضوعی تحت عنوان سفرهای آموزشی برای ابتدای مهر در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه دوازدهم تیرماه_ در نطق میان دستور چهل‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به آلودگی هوا، جولان ریزگردها و فرونشست زمین، اظهار کرد: مدیریت استان باید برنامه مستمری برای رفع این معضلات داشته باشد.

وی با اشاره به کاهش فشار آب در بعضی از مناطق شهر، گفت: مردم گلایه‌های متعددی در این زمینه به اعضای شورای اسلامی منتقل کردند، لذا از آبفا می‌خواهیم که برای رفع این مشکل تلاش کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت آب و فاضلاب استان طی چند سال اخیر به شکلی توانمند و عدالت‌گونه به اجرای امور پرداخته است، به طوری که مناطقی مانند دارک و حصه که بدون شبکه آب و فاضلاب بود، را به این شبکه شهری متصل کرد و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد؛ در این راستا از مدیریت جدید این شرکت می‌خواهیم به صورت جهادی اقدامات این حوزه را پیگیری کند.

وی با اشاره به وضعیت زاینده‌رود، اظهار کرد: حقابه محیط زیست که زاینده‌رود و تالاب گاوخونی از آن برخوردار است، باید پرداخت شود؛ اگر این اتفاق رخ ندهد پیشروی کویر و هجوم ریزگردها و گردوغبار را تا مناطق دیگر کشور حتی تهران نیز خواهیم داشت.

حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: حاشیه زاینده‌رود و چهارباغ نیز از حقابه شهر اصفهان برخوردار است، بنابراین برای پوشش این فضا باید حقابه آن‌ها پرداخت شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت حمل‌ونقل عمومی برای سال تحصیلی جدید، گفت: اکنون ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر به حمل‌ونقل مسافران درون شهری مشغول هستند، بنابراین پیشنهاد می‌کنم با مدیریت آموزش و پرورش جلساتی برگزار تا موضوعی تحت عنوان سفرهای آموزشی برای ابتدای مهر در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از وزارت کشور درخواست می‌شود که ناوگان اتوبوسرانی را به صورت متمرکز مدیریت کند، افزود: به دنبال تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی تفاهم‌نامه‌هایی با چین امضا شده که درخواست می‌کنیم در قالب این تفاهم‌نامه تعدادی اتوبوس خریداری شود.

وی تصریح کرد: اصفهان نیازمند حداقل ۶۰۰ دستگاه اتوبوس تا اول مهر خواهد بود، همچنین حدود پنج‌هزار دستگاه نیز نیاز کل کشور است که باید برای فراهم کردن آن برنامه‌ریزی کرد.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به وضعیت مدارس مناطق محروم، اظهار کرد: آموزش و پرورش در مناطق محروم اصفهان مدیریت خوبی نداشته است، حتی با ارائه خدمات ضعیف قراردادهایی با برخی مجموعه‌ها منعقد کرده که نتیجه آن افت تحصیلی دانش‌آموزان است، اعضای شورای اسلامی شهر نیز مطالبه‌گر حق مردم ضعیف اصفهان در مناطق حصه و زینبیه هستند.

پروژه قطار سریع‌السیر شیراز- اصفهان- قم- تهران بر زمین نماند

وی با بیان اینکه ساختار مدارس این مناطق باید مانند دیگر نقاط شهر باشد، ادامه داد: البته موضوع مشارکت نیز باید مورد توجه قرار گیرد، در این راستا مردم می‌توانند از طریق خیریه‌ها کمک‌های خود را به حوزه آموزش و پرورش ارائه دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازسازی تاکسی‌ها در تهران، گفت: ناوگان تاکسیرانی اصفهان ضعیف است و همانند پایتخت نیاز به تقویت دارد.

وی با اشاره به پروژه قطار سریع‌السیر شیراز- اصفهان- قم- تهران، خاطرنشان کرد: این پروژه زیربنایی بسیار مهم است؛ در این رابطه دولت قبل اقداماتی انجام داده است، از این‌رو درخواست می‌کنیم که این پروژه تضعیف نشود و زمین نماند.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به وضعیت پروژه مترو، اظهار کرد: اصفهان در حوزه مترو دچار کم‌کاری بوده است؛ خط دو مترو باید تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد و خط سه نیز آغاز شود در این راستا می‌توان از ظرفیت تفاهم‌نامه همکاری با چین استفاده کرد.

وی با اشاره به حلقه حفاظتی کلان‌شهر اصفهان، گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر در حال پیگیری مسائل این طرح در حوزه اصفهان هستند، اما مسئولان شهرهای درگیر با این طرح نیز باید درباره اقدامات انجام شده گزارش دهند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نظم مالی عدالت‌گونه و صدور پروانه‌های الکترونیکی دو اقدام مهم در دوره اخیر مدیریت شهری است، اضافه کرد: از کارکنان شهرداری که در شرایط اقتصادی کنونی جهت نظافت شهر و حفظ فضای شهر فعالیت می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: جنگ اقتصادی سربازان خود را نیاز دارد. شهروندان توانمند همانند روزهای دفاع مقدس به کمک دولت بیایند تا در این عرصه نیز موفق شویم.

کد خبر 585659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.