تامین آب خام کمربند سبز با کمک دانش‌بنیان‌ها

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بر اساس طرح پیشنهادی شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از تصفیه پساب و فاضلاب، آب خام کمربند سبز این شهر تامین می‌شود.

محمدمهدی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احداث کمربند سبز اهواز یک پروژه مشارکتی است که علاوه‌بر شهرداری و سازمان‌های مختلف، صنایع شهر اهواز نیز در قالب مسئولیت اجتماعی در این امر مشارکت داشته‌اند، بخشی از کمربند سبز که بر اساس قانون بر عهده شهرداری اهواز بوده، انجام شده است، اما به دلیل به وقوع سیل در سال ۸۸ دچار نقص‌هایی شده است.

وی افزود: حدود ۴۰۰ هکتار از مجموع ۱۲۰۰ هکتاری طرح کمربند سبز اهواز در سیل سال ۸۸ که شهرداری اهواز متعهد به اجرای آن شده بود، دچار مشکل حاد شده، با این حال بر اساس یک برنامه‌ریزی و عملیات مدون در حال انجام است تا مشکلات موجود رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: نبود تنوع گیاهی لازم از جمله انتقادات به‌حق در خصوص کمربند سبز اهواز است، لذا تنوع‌بخشی به این حوزه یکی از مواردی است که از طریق پیمانکار پروژه پیگیر آن هستیم تا این مشکل نیز رفع شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به شعار سال و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: کمبود آب خام برای آبیاری کمربند سبز زمینه‌ساز مشکلاتی شده است که با استفاده از طرح پیشنهادی شرکت‌های دانش‌بنیان و تصفیه پساب و فاضلاب‌، آب خام مورد نیاز کمربند سبز تأمین می‌شود.

کد خبر 585601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.