پرش پلک چشم جزو علائم کرونا است

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا ویروس کرونا باعث پرش پلک چشم می‌شود، یکی از این دلایل می‌تواند التهاب بعضی از قسمت‌های اعصاب جمجمه‌ای باشد که ایجاد لرزش‌های کوچک در عضلات کنترل‌کننده کره چشم می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کووید -۱۹ باعث بروز علائم متعددی می‌شود و شدت بروز این علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بسیاری از افراد نیز حتی پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ نیز درگیر علائم مربوط به آن هستند. درحالی‌که مشکلات تنفسی رایج‌ترین علائم کرونا در نظر گرفته شده است؛ چندین نفر نیز مشکلات چشمی را گزارش کرده‌اند. این مشکلات شامل ورم، عفونت صورتی همراه با اختلالات حرکتی و پرش چشم می‌شود.

دلیل بروز پرش پلک چشم ناشی از بیماری کرونا

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا ویروس کرونا باعث پرش پلک چشم می‌شود؛ یکی از این دلایل می‌تواند التهاب بعضی از قسمت‌های اعصاب جمجمه‌ای باشد که باعث ایجاد لرزش‌های کوچک در عضلات کنترل‌کننده کره چشم می‌شود. اعصاب جمجمه‌ای پیام‌ها را بین قسمت‌های مختلف مغز ازجمله چشم‌ها، گوش‌ها و بینی منتقل می‌کند؛ التهاب این اعصاب می‌تواند بر چشم‌ها تأثیر بگذارد و منجر به پرش پلک چشم و دیگر علائم عصبی-عضلانی شود.

استرس هنگام آلوده شدن به ویروس کرونا، خطر پرش پلک چشم را افزایش می‌دهد. خستگی ناشی از افزایش زمان استفاده از صفحه‌نمایش و رسانه‌های اجتماعی در طول همه‌گیری می‌تواند باعث ایجاد مشکلات چشمی شود.

دیگر مشکلات چشمی مربوط به بیماری کرونا

علاوه بر پرش پلک چشم، افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ ممکن است علائم دیگر مربوط به چشم مانند خشکی، خارش و قرمزی چشم، ورم، حساسیت به نور، درد و آبریزش چشم را تجربه کنند. در صورتی که به ورم ناشی از کرونا مبتلا شدید، لازم است خود را ایزوله کنید، زیرا اگر چشم‌های خود را لمس کنید و سپس بدون ضدعفونی کردن دست‌های خود، شخص یا سطوحی را لمس کنید، ممکن است باعث آلوده شدن دیگران شوید. در این شرایط، از دست زدن به دهان، بینی و چشم‌های خود خودداری کنید.

داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که یک تا سه درصد افراد مبتلا به بیماری کرونا ورم چشم را تجربه می‌کنند؛ این مشکل زمانی رخ می‌دهد که ویروس کرونا بافتی به نام ملتحمه را آلوده می‌کند، این بافت داخل پلک‌ها را می‌پوشاند و از ورود میکروب‌ها به داخل چشم جلوگیری می‌کند.

زمان مراجعه به پزشک برای درمان پرش پلک چشم

در صورتی که پرش پلک شما در عرض چند هفته بهبود پیدا نکرد یا با گذشت زمان بدتر شد، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین درصورتی که عفونت بینایی شما را تحت تأثیر قرار داد باید به دنبال درمان‌های پزشکی لازم باشید. اگر پرش پلک چشم با علائم دیگر مانند سرگیجه، سردرد شدید یا از دست دادن تعادل همراه بود باید به پزشک اطلاع دهید زیرا ممکن است بیماری کووید -۱۹ باعث بروز دیگر مشکلات عصبی نیز شود.

کد خبر 585581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.