گلشهر پیاده‌راه ندارد+ پاسخ شهردار

شهروندان گلشهر نسبت‌به وضعیت نامناسب پیاده‌راه‌های خیابان‌های شهر معترض هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گلشهر سال ۱۳۸۲ از تجمیع چهار روستا به شهر تبدیل شده است؛ وضعیت این شهر طی این سال‌ها نه تنها تغییری نکرده، بلکه بدتر نیز شده است.

گلشهر نه تنها هنوز کوچه و معابر خاکی دارد، بلکه پیاده‌راهی در مسیر خیابان اصلی شهر و محور مواصلاتی غرب به مرکز کشور است.

عابران پیاده مجبور هستند برای تردد از کنار خیابان عبور کنند که موجب بروز حوادث ترافیکی می‌شود. شهرداری در سال‌های اخیر با نصب سرعت‌گیرهای غیراستاندارد از بروز حوادث ترافیکی جلوگیری کرده است.

لازم است به منظور تأمین امنیت شهرداری پروژه پیاده‌راه‌سازی در دستور کار قرار بگیرد تا تردد عابران پیاده در مسیر خیابان اصلی با خطر مواجه نشود و به راحتی رفت و آمد داشته باشند.

عده‌ای از شهروندان گلشهر در تماس با خبرگزاری ایمنا، نسبت به وضعیت نامناسب و نبود پیاده‌راه‌های شهر اعتراض دارند و خواهان رسیدگی فوری مسئولان هستند.

شهروندان می‌توانند مشکلات خود را از طریق تماس با شماره تلفن ۸_۳۵۵۴۴۱۱۲ در اختیار این رسانه قرار دهند؛ دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نیز می‌توانند برای پاسخ‌گویی به شهروندان از همین طریق اقدام کنند.

اولویت شهرداری پیوستگی پیاده‌روها است

مصطفی محمودی، شهردار گلشهر با اشاره به اهداف کلان بودجه ۱۴۰۱ شهرداری گلشهر، اظهار کرد: امور عمرانی شهر گلشهر مبتنی بر ساماندهی معابر و پیاده‌روهای شهر است.

وی با بیان اینکه شرط توسعه‌یافتگی شهرها استانداردسازی معابر و پیاده‌روها است، افزود: با معضل نبود پیاده‌رو در گلشهر مواجه هستیم. بعضی نقاط شهر محور پیاده ندارد و عابران زمانی که به پل‌ها می‌رسند مجبور هستند وارد خیابان شوند و سپس با گذر از پل به پیاده‌رو بازگردند.

شهردار گلشهر خاطرنشان کرد: این مشکلات در خور یک شهر نیست و اولویت شهرداری، پیوستگی‌های پیاده‌روهای شهر است.

محمودی تصریح کرد: رویکرد پیاده‌محور سیاست اساسی در شهرهای دنیا است، حتی مدیران و برنامه‌ریزان در بعضی شهرهای بزرگ با وجود پیاده‌روهای وسیع، روی پیوستگی پیاده‌روها تمرکز دارند تا عابران پیاده وارد فضاهای ماشین‌رو نشوند.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی شهرداری گلشهر بهسازی پیاده‌روهای خیابان اصلی شهر است، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری گلشهر بیشترین پروژه‌ها در بخش بهسازی معابر شامل آسفالت، کانیوگذاری، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی تعریف شده است.

شهردار گلشهر افزود: قرار است در سال جاری پروژه پیاده‌روسازی در سطح گلشهر به طول ۱۰ هزار متر اجرا شود که تاکنون یک سوم آن اجرا شده است.

کد خبر 585571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.