رفع معضلات شهر ارومیه مورد توجه قرار گیرد

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: مدیریت شهری باید تلاش کند تا مشکلات شهروندان در تمام مناطق رفع و رضایت خاطر و امنیت آنها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صادق توکلی‌مهر در هفتادوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص مشکلات منطقه کشتارگاه ارومیه، اظهار کرد: نزدیک به سه هفته است مردم منطقه کشتارگاه در اثر پس زدن فاضلاب به داخل منازل دچار مشکل شدند و تاکنون علی‌رغم حضور مکرر مدیران در این منطقه مشکلات موجود رفع نشده است.

وی با بیان اینکه رفع این مشکل در حوزه شهرداری نیست و باید اداره آب و فاضلاب نسبت به رفع شدن آن هر چه سریع‌تر اقدام کند، ادامه داد: انتظار داریم در اسرع وقت این مشکل که به بحرانی برای شهروندان ساکن در این محله تبدیل شده با همکاری مجموعه‌های متولی رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه در منطقه بین باغ رضوان و محله کشتارگاه زمین‌هایی متعلق به شهرداری بوده و صحبت‌هایی جهت احداث پارک در این زمین‌ها شده، در حالی که این موضوع به علت وقفی بودن زمین‌ها با کاربری آرامستان پیگیری نشده است، افزود: در زمین‌های منطقه باغ رضوان مقرر شده بود، پارک محمدرسول الله (ص) احداث شود، اما اعلام شد که به علت وقفی بودن زمین‌ها تنها باید از آنها برای کاربری آرامستان استفاده شود.

وی در خصوص احداث گرمخانه در منطقه باغ رضوان و جنب محله کشتارگاه، تصریح کرد: برای اینکه احداث گرمخانه مشکلی به مشکلات محله جنبی آرامستان اضافه نکند، باید با در نظر گرفتن تمام مباحث به گونه‌ای کار کرد تا تبعات آن کاهش یابد و شاهد نتایج مؤثری در این زمینه باشیم.

توجه مدیریت شهری به ایمنی بناهای شهر ارومیه

مرتضی منافی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه اظهار کرد: بر اساس سخنان رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مبنی بر احداث بدون نظارت ساختمان‌های "تورک مال"، "اوریاد" و "سیتادیوم" توضیحاتی را از شهرداری درخواست کردیم و پس از ارائه توضیحات شهرداری خواستار انعکاس این موارد به نظام مهندسی و شهروندان با هدف شفافیت مبنی بر نبود تخلف در این بناها هستیم.

وی ادامه داد: معابر و خیابان‌هایی که شرکت‌های خدمات‌رسان حفاری کرده‌اند با دو تا سه متر مربع مساحت، نیاز به آسفالت‌ریزی دارد و هر چه سریع‌تر باید این مشکل رفع شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به مشکلات شهروندان ساکن در منطقه "ناحیه"، اضافه کرد: معابر این منطقه نیاز به زیرسازی و آسفالت‌ریزی دارد و این اقدامات باید انجام شود تا رفاه و آسایش شهروندان و صرفه‌جویی در وقت و انرژی فراهم شود.

وی گفت: کمبود فضای سبز در مناطق کم برخوردار باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد و در حال حاضر زمین‌هایی در این مناطق وجود دارد و شهرداری باید در اسرع وقت برای ایجاد فضای سبز اقدامات لازم را انجام دهد.

منافی با اشاره به اینکه مسدود شدن دوربرگردان‌های کمربندی خاتم الانبیا (ص) شهروندان را دچار مشکل کرده است، خاطرنشان کرد: باید به فکر ایجاد معبر بین دو سوی کمربندی خاتم‌الانبیاء (ص) باشیم و حداقل در دو نقطه از کمربندی معبری ایجاد شود، چرا که در حال حاضر شاهد تصادفاتی در این محدوده هستیم.

کد خبر 585567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.