گردشگری کُند؛ ابتکار ایتالیا برای افزایش توریست

مدیران ایتالیا پروژه‌ای را آغاز کرده‌اند که امکان کشف جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده را برای گردشگران فراهم می‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است گردشگرانی که به ایتالیا سفر می‌کنند، اغلب به قصد بازدید از ونیز و فلورانس به عنوان زیباترین شهرها، راهی این کشور می‌شوند. این رویداد باعث می‌شود تجمع گردشگران در این دو شهر، به ویژه طی ماه‌های تابستان بسیار زیاد شود و با وجود رونق اقتصادی، چالش‌های بیشماری نیز در پی داشته باشد. در نتیجه مدیران ایتالیا در نظر دارند تمرکز گردشگران بر دو شهر ونیز و فلورانس را کاهش دهند و آن‌ها را به بازدید از سایر شهرهای توریست‌پذیر کمتر شناخته‌شده جذب کنند و از این طریق، گردشگری پایدار و برابر را برای سراسر کشور به ارمغان بیاورند.

مدیریت اجرای پروژه جدید را وزیر گردشگری ایتالیا به عهده گرفته است و در نظر دارد با تمرکز بر "گردشگری کُند"، اقداماتی برای جذب مسافران به روستاها، چشم‌اندازها و مسیرهای پیاده‌روی اعمال کند. در این رابطه، اطلاعات زیادی در مورد مناطقی از ایتالیا، به ویژه در حومه‌های شهرها در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد، ضمن این‌که رویدادهای زیادی در چشم‌اندازهای زیبای ناشناخته برگزار خواهد شد که به جذب بیشتر گردشگران به سمت خود منجر می‌شود.

مسافران به تمام چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیز روستاها و طبیعت بی‌نظیر آن‌ها دسترسی خواهند داشت و جالب این‌که در این مکان‌ها، از مسافران به صرف غذا و نوشیدنی پذیرایی می‌شود. در این راستا، ۱۰۰ مسیر پیاده‌روی به گردشگران معرفی می‌شود که عبور از آن‌ها از طریق جاذبه‌های شگفت‌انگیز ایتالیا نظیر رشته‌کوه دولومیت و سواحل رودخانه‌ها انجام می‌شود.

علاوه بر این، وجود مسیرهای دوچرخه‌سواری زیبا با امکانات ویژه نیز بازدید از جاذبه‌های ناشناخته حومه‌های شهری ایتالیا را برای گردشگران خوشایندتر خواهد کرد. البته احداث بسیاری از این مسیرها به‌تازگی آغاز و پیش‌بینی شده است تا پایان سال ۲۰۲۲ به پایان برسد و برای تابستان سال ۲۰۲۳ مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

بیش از هزار روستا در سراسر ایتالیا برای پروژه جدید گردشگری انتخاب شده و قرار است تغییرات زیادی در آن‌ها به وجود آید تا به مراکزی فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.

گردشگری کُند؛ ابتکار ایتالیا برای افزایش توریست

کد خبر 585488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.