حضور شوراها در جلسات تصمیم‌ساز با حق رأی ضروری است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای استان چهارمحال و بختیاری گفت: حضور شوراها در جلسات تصمیم‌ساز با حق رای ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد یعقوب باقری امروز _شنبه یازدهم تیرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: حضور شوراهای اسلامی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان و استان بدون حق رأی شایسته نیست، البته این موضوع را از طریق شورای عالی استان‌ها در حال پیگیری هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان خانمیرزا جز آخرین استان‌ها برای سفر ریاست جمهوری بود، اما مشخص نیست سهم هر شهرستان از اعتبارات تخصیصی سفر به چه میزان باشد، گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، اعتبارات در شهرستان‌ها را به دور از تبعیض و بی‌عدالتی و بر اساس محرومیت، پتانسیل و توانمندی شهرستان‌ها توزیع و تخصیص دهد تا روند رشد و پیشرفت در استان متوازن باشد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید مصوبات سفر رئیس جمهور به استان به شورای اسلامی استان اعلام شود تا جهت اجرای آنها به دستگاه‌ها کمک کنند.

وی با تاکید بر لزوم حضور شوراها در جلسات تصمیم‌ساز با حق رأی، افزود: از فرمانداران انتظار داریم ضمن استفاده از حضور شوراها در جلسات شهرستانی، دستگاه‌های متولی را به منظور جلوگیری از برگشت اعتبارات توجیه کنند.

باقری تاکید کرد: شهرستان‌های محروم در توزیع اعتبارات باید به صورت ویژه دیده شوند؛ بجز در چند شهر که دارای جمعیت بالا و درآمد بیشتر و شرایط مساعدتری هستند مابقی شهرها با بدهی‌های کلان مواجه هستند، لذا نیاز است که بیشتر به شهرداری‌ها توجه شود.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به بحران‌های آبی در استان چهارمحال و بختیاری به خصوص در مصارف شرب، افزود: پیگیری حقابه استان با ارائه در قالب یک طرح پیشنهادی به شورای عالی استان‌ها باید در دستور کار شورای اسلامی استان باشد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امیدواریم با تشکیل کمیته پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان و تخصیص اعتبارات خصوصاً در جهت بسط و توسعه کشاورزی، دامپروری و توسعه زیرساخت‌ها، شاهد تحولات شگفت‌انگیزی در استان باشیم.

کد خبر 585482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.