زمینه ورود بازیگران فرهنگی به مدیریت شهری باز است

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در مدیریت شهری زمینه ورود بازیگران فرهنگی مانند مساجد و بسیج را برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی فراهم کردیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین باغگلی اظهار کرد: در حوزه فرهنگی از منظر موقعیت سیاست‌گذاران و مجریان در وضعیت مطلوبی هستیم و اعضای شورای اسلامی شهر فارغ از کار تخصصی، از نگاه فرهنگی خوبی نسبت به موضوعات برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه اکثر اعضای شورای اسلامی شهر پیگیر کارهای فرهنگی هستند و برای بهبود عملیات‌ها در موضوعات مختلف به شهرداری کمک می‌کنند که این موضوع فضای خوبی به وجود آورده است، ادامه داد: اقدامات فرهنگی در هر منطقه باید مبتنی بر شرایط خود پیش رود؛ بنابراین افزایش اختیارات منطقه و تبدیل شدن سازمان فرهنگی به عنوان انتقال دهنده سیاست‌های شورای اسلامی شهر به جریان برنامه به این موضوع کمک خواهد کرد.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: نظارت بر فعالیت‌های اجرایی در جهت بهبود انجام امور نیز جز مأموریت‌های کلیدی این سازمان خواهد بود؛ همچنین باور ما این است که موضوعات فرهنگی در مناطق مختلف با یکدیگر تفاوت‌های جدی دارد.

وی تصریح کرد: در مدیریت شهری زمینه ورود بازیگران فرهنگی مانند مساجد و بسیج را برای پیشبرد برنامه‌های فرهنگی فراهم کردیم، البته جلساتی با حضور گروه‌های مختلف از جمله امور مساجد، شورای هیئت‌های مذهبی و بسیج و سازمان تبلیغات برگزار شده است و موقعیت‌هایی که می‌شود در آن جشن برپا کرد، شناسایی شده است.

باغگلی اظهار کرد: تاکنون ۴۶۲ نقطه در شهر مشهد جهت موقعیت‌های برپایی جشن و مراسم علامت‌گذاری شده است؛ همچنین موقعیت‌هایی برای برپایی ایستگاه صلواتی نیز در ۵۳۰ نقطه شناسایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت فرهنگی در شهرداری در سه سطح، ادامه داد: سطح اول زمینه‌سازی برای خانواده شهرداری است که مهارت‌های لازم را برای ارتباط با مخاطبان فرا گیرند و افراد با احساسی خوشایند شهرداری را ترک کنند؛ لایه دوم کمک به مدیریت شهری در آموزش شهروندی و لایه سوم بخشی است که موظف هستیم ارزش‌های کلان جامعه را به شهروندان انتقال دهیم.

کد خبر 585437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.