ضرورت ورود مدیریت شهری به راه‌اندازی دوباره تابلوهای VMS

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به دلیل اینکه تابلوهای VMS برای اطلاع‌رسانی راهنمایی و رانندگی و شهری است، مدیریت شهری نیز باید نسبت به راه‌اندازی دوباره این تابلوها ورود کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

محمد رضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به هک شدن تابلوهای VMS در سال گذشته و مشکلات موجود در این حوزه، اظهار کرد: هک شدن این تابلوها سال گذشته در اصفهان اتفاق افتاد و مشکلاتی را نیز به همراه داشت، شهرداری سریع به این مسئله ورود یافت و با توجه به اینکه مسئولیت این تابلوها به دلیل بحث امنیتی بر عهده اداره کنترل ترافیک قرار دارد، اجازه راه‌اندازی دوباره این تابلوها توسط شهرداری داده نشد.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی که شورای تأمین هنوز اجازه نداده است که شهرداری در این زمینه ورود کند شهرداری اصفهان به شکل آفلاین تبلیغاتی را می‌گذارد، ادامه داد: به دلیل اینکه بحث نرم‌افزاری و هوشمندسازی مطرح است تمام این موارد به سازمان فاوای شهرداری اصفهان انتقال داده شده است تا امنیت لازم تأمین شود، در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده به دنبال راه‌اندازی دوباره تابلوهای VMS در سطح شهر اصفهان هستیم.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اعضای شورای ششم شهر اصفهان نیز به عنوان نمایندگان مردم به موضوع فعال نبودن تابلوهای VMS در شهر اصفهان انتقاد دارند، مکان‌های مهم‌تری مانند سیستم بانکی و پمپ بنزین‌ها نیز در اصفهان هک شده، اما اصلاحات لازم سریع انجام و مشکلات برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به این موضوع فکر کنیم که ممکن است تابلوهای VMS دوباره هک شود و به این دلیل مطرح کنیم که نیازی به راه‌اندازی نیست، گفت: این تفکر نادرست است به دلیل اینکه پمپ بنزین‌ها و سیستم بانکی بعد از هک شدن دوباره به فعالیت خود ادامه دادند، اما تابلوهای VMS بعد از هک شدن هنوز راه‌اندازی نشده است و مدیریت شهری باید در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

فلاح خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان نماینده مردم به طور مرتب پیگیر این مسئله بوده‌اند و در جلسه‌های متعدد کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل و بین اعضای شورای ششم شهر نیز این موضوع مطرح شده است و در صحن علنی نیز تذکری به شهرداری داده شده است.

وی در خصوص اهمیت ورود مدیریت شهری اصفهان به راه‌اندازی مجدد تابلوهای VMS در سطح شهر، اضافه کرد: به دلیل اینکه تابلوهای VMS برای اطلاع‌رسانی راهنمایی و رانندگی و شهری است، لذا باید مدیریت شهری نیز مانند سایر دستگاه‌ها از جمله شورای تأمین، فرمانداری و استانداری در این زمینه ورود داشته باشد و نسبت به راه‌اندازی دوباره این تابلوها ورود کند و اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه نیاز است که اصفهان در تمام زمینه‌ها خدمات را به شکل لحظه‌ای و آنلاین به شهروندان ارائه دهد، لذا یکی از خدمات مورد نیاز برای ارائه به شهروندان راه‌اندازی تابلوهای VMS در سطح شهر است و امیدواریم هر چه زودتر این تابلوها راه‌اندازی شود.

کد خبر 585435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.