ثبت خوشه‌های لرزه‌ای در استان کرمان/خراسان‌رضوی با زلزله ۴.۲ریشتر لرزید

در هفته گذشته استان کرمان با خوشه‌های لرزه‌ای متعددی لرزید و بیشترین تعداد این زلزله‌ها در راور بوده است؛ ضمن آنکه کهنوج و نودژ نیز زلزله‌هایی به بزرگی ۴.۴ را تجربه کردند.

به گزارش ایمنا، در هفته گذشته علاوه بر ادامه فوج لرزه‌های بندر چارک استان هرمزگان، استان کرمان با زمین‌لرزه‌های متعددی لرزید که از آن جمله می‌توان به ۴.۳، ۴ و ۳.۸ و زلزله ۴.۴ در نودژ استان کرمان اشاره کرد. همچنین کهنوج استان کرمان زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ را تجربه کرد.

علاوه بر آن رشتخوار استان خراسان‌رضوی با زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ و سرخه استان سمنان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۵ لرزیدند. جزئیات زمین لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۴ تیر

در فاضل‌آباد استان گلستان زلزله ۲.۷، در لامرد استان فارس زلزله ۲.۹، در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۶، در قاسم‌آباد استان خراسان‌رضوی زلزله ۲.۸، در نورآباد استان فارس زلزله ۲.۹ و در کونانی استان لرستان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

در بندر چارک استان هرمزگان زلزله‌های ۲.۶، ۲.۸، ۲.۹ دو زلزله، ۳.۲ در عمق ۱۷ کیلومتری، ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری، ۳.۴ در عمق ۱۴ کیلومتری، ۳.۵ در عمق ۱۴ کیلومتری، ۳.۶ در عمق ۱۲ کیلومتری، ۳.۷ در عمق ۱۸ کیلومتری، ۳.۷ در عمق ۸ کیلومتری، ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری و ۵.۶ در عمق ۲۲ کیلومتری رخ داد.

در جزیره کیش زلزله ۲.۸ رخ داد.

در رشتخوار استان خراسان‌رضوی زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ در عمق هشت کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۱۲ کیلومتری رشتخوار، ۲۳ کیلومتری دولت آباد و ۴۱ کیلومتری تربت حیدریه این استان گزارش شد.

در بندر چارک استان هرمزگان زلزله‌های ۲.۹ و ۳.۳ در عمق هشت کیلومتری و ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید.

در سعدآباد استان بوشهر زلزله ۲.۵ و در دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۹ رخ داد.

یکشنبه پنجم تیرماه

در راور استان کرمان بعد از زلزله‌های ۲.۶، ۲.۵، ۲.۹، ۲.۵، ۲.۶، ۲.۵، ۲.۸، ۲.۸، ۲.۹، زلزله دیگری با بزرگی ۴.۳ در عمق هشت کیلومتری به وقوع پیوست که کانون این لرزه در ۵۹ کیلومتری راور و ۹۴ کیلومتری هجدک استان کرمان و ۹۳ کیلومتری نایبند استان خراسان‌جنوبی بوده است. زلزله‌های ۲.۷، ۲.۹، ۲.۶، ۲.۵، ۲.۹، ۳.۵ در عمق ۱۲ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

بندر چارک استان هرمزگان زلزله ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد.

دوشنبه ششم تیرماه

در راور استان کرمان بعد از زلزله ۲.۶، ۲.۸، ۲.۹، ۲.۸، ۲.۹، زمین‌لرزه دیگری با بزرگی ۳.۵ در عمق هشت کیلومتری به ثبت رسید. زلزله‌های ۲.۶، ۲.۵، ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

سرخه استان سمنان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۱ کیلومتری سرخه، ۲۵ کیلومتری سمنان و ۳۸ کیلومتری مهدی‌شهر این استان گزارش شد.

در حاجی‌آباد استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در جناح استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و در قره ضیاالدین استان آذربایجان‌غربی زلزله ۲.۷ رخ داد.

سه شنبه هفتم تیرماه

در راور استان کرمان سه زلزله ۲.۶، ۳.۸ در عمق هشت کیلومتری و چهار در عمق هشت کیلومتری گزارش شد. گچ در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۶، در سالند استان خوزستان زلزله ۲.۹، در آرین‌شهر استان خراسان‌جنوبی زلزله ۲.۵، در پارسیان استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و در آرادان استان سمنان زلزله ۲.۶ رخ داد.

در خوسف استان خراسان‌جنوبی زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ در عمق هشت کیلومتری رخ داد که کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸۴ کیلومتری خوسف، ۱۰۰ کیلومتری نایبند و ۱۰۸ کیلومتری بیرجند گزارش شد.

چهارشنبه هشتم تیرماه

بردخون استان بوشهر با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۳.۹ در عمق ۱۷ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۵ کیلومتری برد خون، ۱۹ کیلومتری آبدان و ۲۲ کیلومتری کاکی این استان بوده است.

در کاکی استان بوشهر زلزله ۲.۷ و در راور استان کرمان زلزله ۳.۸ در عمق ۹ کیلومتری رخ داد.

در بردخون استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ در عمق ۱۷ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۱۵ کیلومتری برد خون، ۱۹ کیلومتری آبدان و ۲۲ کیلومتری کاکی این استان گزارش شد.

پنجشنبه نهم تیرماه

در سالند استان خوزستان زلزله ۲.۸، در ملایر استان همدان زلزله ۲.۸ و در راور استان کرمان زلزله‌های ۲.۸ و ۲.۶ و ۲.۹ گزارش شد.

جمعه دهم تیرماه

در راور استان کرمان زلزله ۲.۶ و ۲.۷ و در کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

کهنوج استان کرمان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۲ کیلومتری کهنوج، ۳۳ کیلومتری نودژ و ۳۴ کیلومتری قلعه گنج این استان گزارش شد.

نودژ استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد؛ مرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۸ کیلومتری نودژ و ۳۰ کیلومتری منوجان استان کرمان و ۲۳ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان بوده است.

بلوک استان کرمان زلزله‌ای به بزرگی ۳.۸ در عمق ۱۷ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در پنج کیلومتری بلوک، ۲۷ کیلومتری فاریاب و ۳۴ کیلومتری کهنوج این استان گزارش شد.

در بندرچارک استان هرمزگان زلزله ۲.۹ رخ داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 585430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.