دوم جولای، روز جهانی بشقاب‌ پرنده

روز جهانی بشقاب‌پرنده، که همه ساله در دوم جولای برگزار می‌شود، بهانه‌ای است تا مردم گرد هم بیایند و به تماشای تمام اشیای پرنده ناشناخته یا به اختصار "یوفو" در آسمان بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در دوم جولای ۱۹۴۷، فردی به نام مک برزل، ساکن روستای کرونا در رازول، پنجمین شهر پرجمعیت ایالت نیومکزیکو در آمریکا، به طور ناگهانی متوجه صدای انفجار مهیبی شد و شیء سرخ‌رنگی با یک دنباله سفید دید که به وسط یک تپه سقوط کرد.

پس از آن، گروهی از گله‌داران به جمع‌آوری قطعات آن شیء ناشناس پرداختند و آن‌ها را به پایگاه هوایی تحویل دادند. این اولین باری بود که در تاریخ ایالات متحده آمریکا، یک بشقاب پرنده سقوط می‌کرد و خبر آن، به تیتر اول تمام روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون تبدیل شد. از آن زمان به بعد، واژه "یوفو" ظهور پیدا کرد و به اشیای پرنده ناشناسی اشاره دارد که علت به وجود آمدن آن نمی‌تواند به آسانی توسط ناظر شناخته شود.

همه ساله مردم جهان در دوم جولای و همزمان با حادثه رازول، به عنوان بزرگ‌ترین اتفاق سقوط بشقاب‌پرنده تاریخ گرد هم می‌آیند تا اشیای ناشناس پرنده را در آسمان تماشا کنند.

تاریخچه روز جهانی یوفو

روز جهانی یوفو یا بشقاب‌پرنده برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ و در وب‌سایتی با همین عنوان اعلام و بهانه‌ای شد تا مردم و علاقه‌مندان به پرواز در این روز گرد هم بیایند و به تماشای تمام اشیای ناشناخته‌ای بپردازند که در آسمان در حال حرکت هستند. افرادی که این روز را به جهان معرفی کرده‌اند، می‌دانستند که بشر امروز به زودی با دنیای هوشمند پیوند عمیق‌تری برقرار خواهد کرد و در نتیجه، با انتخاب یک روز برای روز جهانی یوفو، کوشیده‌اند انسان‌ها را به گفت‌وگو با یکدیگر در مورد بشقاب‌های پرنده و زندگی هوشمند سوق دهند.

چگونه می‌توان روز جهانی بشقاب‌پرنده را جشن گرفت؟

علاقه‌مندان به روز جهانی یوفو می‌توانند به شیوه‌های مختلفی آن را جشن بگیرند. به عنوان مثال، برخی از آن‌ها می‌توانند در مکان‌هایی با بیشترین احتمال وجود بشقاب پرنده‌ها نظیر رازول جمع شوند و به بحث در مورد تاریخچه پیدایش این پرنده‌های آسمانی و نحوه عملکرد آن‌ها بپردازند. علاوه بر این، افراد می‌توانند دانش خود را در این زمینه در اختیار سایر علاقه‌مندان قرار دهند و به نقل حکایت‌هایی در مورد بشقاب‌پرنده‌ها نظیر آن‌چه در رازول اتفاق افتاد، بپردازند.

بسیاری از مردم در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند و امکان تماشای بشقاب‌پرنده و سایر وسایل مشابه در آسمان برای آن‌ها مقدور نیست. این افراد می‌توانند به همراه اعضای خانواده یا دوستان خود به تماشای فیلم‌های مستند در مورد بشقاب‌پرنده‌ها بپردازند و آگاهی خود را از آن‌ها افزایش دهند.

کد خبر 585413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.