خطرات نگهداری غیرحرفه‌ای از کپسول اکسیژن طبی

یک دکترای شیمی‌آلی گفت: آتش‌سوزی تیرماه ۱۳۹۹ که در کلینیک سینااطهر رخ‌ داد قابل کنترل بود، اما به دلیل وجود کپسول‌های اکسیژن، آتش گسترش یافت و شرایط از کنترل آتش‌نشان‌ها نیز خارج شد.

حمیدرضا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به سالروز آتش‌سوزی کلینیک سینااطهر، اظهار کرد: در تیرماه سال ۱۳۹۹ رخدادی در رأس اخبار کشور قرار گرفت که مربوط به آتش‌سوزی یک کلینیک تصویربرداری در تهران بود و منجر به مرگ ۱۹ نفر از کارکنان و مراجعه‌کنندگان شد.

وی افزود: در این مرکز اتفاق بسیار مهمی رخ داد که باید برای دیگر مراکز تجربه شود. در کلینیک سینااطهر، کپسول‌های اکسیژن به صورت غیر مجاز و بدون رعایت نکات ایمنی نگهداری شد؛ این مسئله باعث شد، آتش به کپسول اکسیژن برسد و در ادامه منجر به انفجار شود.

این دکترای شیمی آلی ادامه داد: آتش‌سوزی که در کلینیک سینا اطهر رخ‌داد، قابل کنترل بود و می‌توانست مهار شود، اما به دلیل وجود کپسول‌های اکسیژن، آتش گسترش یافت و شرایط از کنترل آتش‌نشان‌ها نیز خارج شد.

وی تاکید کرد: یکی از عواملی که می‌تواند وسعت و خطر آتش را افزایش دهد گازهای خطرناکی مانند اکسیژن و هیدروژن است؛ بنابراین در مراکزی که با چنین گازهایی در ارتباط هستند، باید مراقبت بیشتری انجام شود.

کد خبر 585406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.