شهرداری بارسلونا با تنهایی شهروندان مبارزه می‌کند

طبق نظرسنجی شهرداری بارسلونا، حدود ۷۰ هزار نفر از هر گروه سنی در این شهر احساس تنهایی می‌کنند. در واقع، آمار نشان‌دهنده یک اپیدمی بی‌صدا است که اغلب ناشناخته می‌ماند. مسئولان برای مقابله با این شرایط، بیش از ۵۰ خدمات شهری را فراهم کرده‌اند تا شهروندان را به مشارکت‌های اجتماعی تشویق کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت حقوق اجتماعی، عدالت جهانی و شهرداری شهر بارسلونا، کمپین آگاهی‌بخشی را تحت عنوان "علیه تنهایی، بیایید دوباره با هم باشیم" راه‌اندازی کرده است که بخشی از استراتژی کشور برای مقابله با "بیماری اجتماعی دهه جاری" یعنی تنهایی است.

برخلاف انتظارات رایج، این مطالعه نشان می‌دهد که از هر سه جوان ۱۶ تا ۲۴ ساله، یک نفر احساس تنهایی می‌کند؛ احساسی که با پیامدهای بحران‌های اجتماعی و بهداشتی ناشی از کووید -۱۹ تشدید می‌شود. در مواجهه با این واقعیت، این کمپین از ساکنان می‌خواهد که حس تنهایی‌شان را زود تشخیص دهند و برای رهایی از آن، با خود و دیگران و همچنین محیط زندگیشان ارتباط برقرار کنند.

به عنوان بخشی از این کمپین، وب‌سایت جدید شهرداری (به زبان‌های کاتالان و اسپانیایی) بر اساس گروه‌های سنی (کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و سالمندان)، بیش از ۵۰ خدمت شهری را فراهم کرده است که یکی از آن‌ها با عنوان "اینجا ما به شما گوش می‌دهیم" استقبال بالایی داشته است.

شهرداری بارسلونا با تنهایی شهروندان مبارزه می‌کند

اطلاعات وب‌سایت شامل نقشه امکانات رفاهی با فضاهای مناسب برای هر گروه سنی است. همچنین یک تست سریع برای تسهیل تشخیص احتمالی تنهایی با پاسخ به چهار سوال وجود دارد.

نمونه دیگری از موضع پیشگیرانه شهر در مقابله با تنهایی، ایجاد یک بازی رومیزی ویژه به نام «پادزهر» است؛ از جمله مزایای بازی این است که تفکر انتقادی را تشویق می‌کند، یادگیری اجتماعی (مانند اشتراک‌گذاری، همکاری و کار به عنوان تیم) را تسهیل می‌کند، به شهروندان امکان می‌دهد نقش‌ها را تغییر دهند، با دیگران همذات‌پنداری کنند و عزت نفس و اعتماد به نفس خودشان را تقویت کنند؛ بهتر از همه، این بازی به‌گونه‌ای طراحی شده است که سرگرم‌کننده باشد و به بازیکنان اجازه می‌دهد آزادانه احساسات و عواطف خود را بیان کنند. این بازی‌ها در تمام مکان‌های تفریحی شهرداری به‌ویژه برای کودکان توزیع می‌شود و به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

شهرداری بارسلونا با تنهایی شهروندان مبارزه می‌کند

علاوه بر این، شهر کمپین آگاهی‌بخشی را با یک بازی مشارکتی آغاز کرده است که در آن شهروندان تشویق می‌شوند تا با استفاده از انتخاب رشته‌های رنگی به "تست تشخیص تنهایی" پاسخ دهند. پاسخ‌های آنها تصویری نمادین از احساس تنهایی در گروه‌های سنی شهر را نشان می‌دهد.

کد خبر 585366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.