۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
علائم سرطان مری چیست؟

به نظر می‌رسد که یکی از رایج‌ترین علائم سرطان مری، مشکل در بلع غذا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مری عضوی از بدن است که به صورت لوله‌ای عضلانی وظیفه رساندن غذا از حلق به مری را برعهده دارد. سرطان مری که هفتمین سرطان رایج در نظر گرفته شده است، می‌تواند هر قسمتی از مری را تحت تأثیر قرار دهد. این نوع سرطان با علائم خاصی همراه بوده که تشخیص آن نسبتاً دشوار است؛ تشخیص به موقع علائم سرطان مری ممکن است خطر مرگ‌ومیر را کاهش دهد.

رایج‌ترین نشانه سرطان مری چیست؟

بروز مشکلاتی مانند خفگی یا سرفه کردن هنگام غذا خوردن ممکن است جزو رایج‌ترین علائم سرطان مری باشد. گاهی اوقات فرد مبتلا به سرطان مری، پس از تلاش برای فرو دادن، غذا از طریق بینی یا دهان بازمی‌گردد. زمانی که فرد دراز می‌کشد، بازگشت غذا به مری آسان‌تر رخ می‌دهد که باعث وخیم‌تر شدن علائم می‌شود. معمولاً افراد مبتلا به سرطان مری احساس می‌کنند که چیزی در گلوی آن‌ها گیر کرده است. زمانی که سرطان رشد می‌کند، علائم وخیم‌تر و دردناک‌تر می‌شود زیرا دهانه مری کوچک‌تر می‌شود.

علائم سرطان مری چیست؟

بسیاری از علائم سرطان مری معمولاً توسط افراد مبتلا به عنوان یک مشکل ساده در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که برای چند هفته مشکل بلع غذا داشتید به پزشک مراجعه کنید. دیگر علائم رایج سرطان مری شامل حالت تهوع، استفراغ، رفلاکس اسید معده، سوزش سر دل، سرفه، بی اشتهایی، خستگی، درد قفسه سینه و صدای خشن می‌شود.

چگونه می‌توان خطر ابتلاء به سرطان مری را کاهش داد؟

پیروی کردن از سبک زندگی سالم مانند ترک کردن سیگار، خطر ابتلاء به سرطان مری را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم مانند مصرف میوه و سبزیجات در این زمینه بسیار مؤثر است. توصیه شده است که به منظور کاهش خطر ابتلاء به سرطان مری، وزن خود را در محدوده مناسب حفظ کنید و به صورت منظم ورزش کنید.

کد خبر 585343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.