هایپرلوپ و قطارهای دوگانه‌سوز برای مسیرهای کوتاه؛ افقی روبه آینده

استفاده از قطارهای دوگانه‌سوز و قطارهای بسیار پرسرعت (هایپرلوپ)، در آینده با کمک به کاهش تغییرات آب و هوایی کیفیت زندگی مسافران را بهبود خواهند بخشید.

به گزارش ایمنا، با توجه به افزایش گرمایش جهانی، استفاده از قطار اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در آینده، مسافران با توجه به نیاز خود قادر خواهند بود از دو قطار برای سفرهای محلی و از یک قطار برای سفر با سرعت بسیار زیاد استفاده کنند.

قطارهای دوگانه‌سوز برای سفرهای محلی

فلِکسی (Flexy) نام یکی از وسایل حمل‌ونقل دوگانه‌سوز است که می‌تواند هم روی ریل حرکت کند و هم در جاده. این قطار ظرفیت ۹ مسافر را دارد و مناسب مسیرهای کوتاه است. این وسیله در واقع یک ماشین‌واگن است؛ نوعی تاکسی که روی ریل حرکت می‌کند.

قطار دیگر، درِیزی (Draisy) است که مناسب مسیرهای حدود صد کیلومتری است. این قطار بیشتر به یک اتوبوس یا تراموا (واگن برقی، گونه‌ای واگن است که روی ریل‌هایی که در خیابان قرار داده شده حرکت می‌کند) شباهت دارد و ۱۰۰ درصد برقی است. دریزی ظرفیت هشتاد مسافر را دارد و امتیازش این است که در مقایسه با قطارهای عادی به نگهداری کمتری نیاز دارد.

هایپرلوپ و قطارهای دوگانه‌سوز برای مسیرهای کوتاه؛ افقی رو به آینده

هایپرلوپ؛ مناسب برای سفر با سرعت بسیار زیاد

آیا هایپرلوپ (اَبَرچنبر) جایگزین هواپیما می‌شود؟ این قطار با سرعت مافوق صوت مسیرهای طولانی را روی زمین با سرعتی بیشتر از هواپیما طی می‌کند. این قطار برقی پرسرعت با شناوری مغناطیسی، در شبکه‌ای از لوله‌های کم‌فشار حرکت خواهد کرد که هیچ اصطکاکی در هنگام حرکت آن ایجاد نخواهند کرد و از آن در برابر هوای نامناسب نیز حفاظت خواهند کرد.

منبع: ایرنا
کد خبر 585328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.