اجاره‌داری حرفه‌ای، تدبیری جدید برای سامان‌بخشی به بازار رهن‌واجاره

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه قیمت رهن‌واجاره از قیمت خریدوفروش مسکن تبعیت می‌کند، گفت: طی این سال‌ها دولت از راهکارهایی برای کنترل شرایط بازار رهن و اجاره استفاده کرده اما چندان نتیجه‌بخش نبوده است.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه وام ودیعه مسکن، سقف افزایش اجاره‌بها و برخورد با مشاوران متخلف، هیچ‌یک تأثیر قابل‌توجهی بر بخش رهن و اجاره مسکن نداشته است، اظهار کرد: زیرا مشکل اصلی یعنی کمبود ساخت مسکن‌های متناسب با ذائقه امروزه مردم، بر جای خود باقی است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان افزود: تدبیری که به‌تازگی اندیشیده شده، اجاره‌داری حرفه‌ای است که فعلاً در حد حرف بوده و اگر به‌طورصحیح هدایت شود، نتیجه خوبی خواهد داشت.

جهانگیری اضافه کرد: به این صورت که یکسری تسهیلات و امکانات برای ساخت مسکن در اختیار سرمایه‌گذار قرار داده می‌شود؛ البته این مسکن‌ها باید فقط برای اجاره در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این روش، شیوه‌ای موفق است که سال‌هاست در کشورهای غربی اجرا می‌شود و در ایران هم اگر با زیرساخت‌های لازم و توجه به سلیقه و نیاز بازار هدف اجرا شود، تأثیر خوبی خواهد داشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه قیمت رهن و اجاره از قیمت خریدوفروش مسکن تبعیت می‌کند، اظهار کرد: طی این سال‌ها دولت از راهکارهایی برای کنترل شرایط بازار رهن و اجاره استفاده کرده اما چندان نتیجه‌بخش نبوده است.

کد خبر 585320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.