اقامت بیش از ۲۸ هزار زائر ایرانی در جوار بیت الله الحرام

براساس اطلاعیه ستاد مکه مکرمه امشب بیش از ۲۸ هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه اقامت دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، براساس اطلاعیه ستاد مکه مکرمه، تا پایان امشب پنجشنبه _نهم تیر ماه_ ۲۸۸۳۴ زائر در قالب ۲۳۴ کاروان در هتل‌های مکه مکرمه اسکان خواهند یافت.

آمارها نشان می‌دهد امروز ۹ کاروان با ۱,۰۷۰ حاجی بیت الله الحرام از طریق فرودگاه جده وارد عربستان شده و پس از احرام بستن در میقات جحفه راهی مکه مکرمه می‌شوند.

امروز همچنین ده کاروان با ۱,۲۱۵ زائر پس از زیارت مرقد مطهر نبی اکرم (ص) و ائمه بقیع (ع)، در مسجد شجره احرام بسته و از مدینه منوره راهی مکه مکرمه شدند.

بر اساس این اطلاعیه تعداد زائران و عوامل وارد شده به عربستان امشب به ۳۶,۱۷۹ نفر خواهد رسید که بیش از ۹۱ درصد از مجموع ۳۹ هزار ۶۰۰ زائر ایرانی است که امسال در مراسم حج حضور دارند.

ستاد مدینه منوره هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با خروج تعدادی دیگر از کاروان‌های حجاج کشورمان به سمت مکه، تعداد زائران ایرانی در شهر پیامبر امشب به ۴,۶۲۷ نفر خواهد رسید.

بر اساس این اطلاعیه در مجموع با ۸۹ پرواز ۲۰,۳۲۰ زائر وارد فرودگاه مدینه شدند که از این تعداد تاکنون بیش از ۱۵۶۹۰ نفر در قالب ۱۲۲ کاروان به مکه رفتند.

همچنین بیش از ۱۶,۵۰۰ زائر ایرانی در مدینه تاکنون به زیارت روضه رضوان مشرف شده و ۱۸,۴۵۷ نفر نیز زیارت دوره را انجام داده‌اند.

کد خبر 585228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.