"گوزلک" و "لندی" در غبار فراموشی/ آیا هتل آسمان، متروپلی دیگر است؟

پر بازدیدترین اخبار شوراهای اسلامی شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «" گوزلک" و " لندی" در غبار فراموشی»، «صدور پروانه الکترونیکی گامی به سوی شهر هوشمند»، «تصویب لایحه خواهرخواندگی نیشابور»، «پیدا و پنهان بناهای ناایمن اصفهان»، «احتمال استیضاح شهردار رشت»، «مزیت‌های "سرای ۱۰" برای شهروندان»، «آب منطقه‌ای به مشکلات میانکوه اردل توجه کند»، «غبار بی‌رونقی بر بازارهای محلی گیلان»، «آیا هتل آسمان متروپلی دیگر است»، و «صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در تمام مناطق شهر تا ۱۵ تیرماه» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

"گوزلک" و "لندی" در غبار فراموشی

"گوزلک" و "لندی" در غبار فراموشی از اخباری بود که مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

شهرستان اردل از مناطق محروم استان چهارمحال‌وبختیاری است در این شهرستان روستاهایی وجود دارد که با گذشت سال‌ها و عزل و نصب مدیران شهری بسیار هنوز از داشتن جاده نیز محروم هستند؛ درد این روزهای مردم دو روستای " گوزلک" و " لندی" در بخش میانکوه از همین جنس است تا جایی که مردم روستای " گوزلک" باید شاهد خسارات بعد از گازرسانی به روستا باشند و مردم روستای " لندی" دردی تلخ‌تر را متحمل شدند و بین جاده و گازرسانی باید یکی را انتخاب کنند؛ این انتخاب برای آنها جاده است تا در زمستان حداقل اگر بیمار قلبی یا مادر بارداری نیاز به پزشک داشت حداقل جاده برای حمل بیمار مناسب باشد، البته مباحث مطرح شده مشتی از خروار است و مردم این دو روستا با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

صدور پروانه الکترونیکی گامی به سوی شهر هوشمند

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به خدمات نرم‌افزار سرای هشت در حوزه شهرسازی، اظهار کرد: سرا، نرم‌افزای است که خدمات شهرسازی را به شکل الکترونیکی انجام می‌دهد، این نرم‌افزار از سال‌ها قبل با سرای هشت شهرداری اصفهان کار می‌کرد و اقدامات و خدمات شهرسازی به شکل الکترونیکی و حضوری انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ارائه خدمات به شهروندان با نرم‌افزار در سرای ۱۰ ارتقا یافته است و در مسیر رسیدن به شهر هوشمند گام مؤثری خواهد بود، ادامه داد: تفاوت سرای هشت با سرای ۱۰ این است که در سرای ۱۰ به نوعی نرم‌افزار برای ارائه خدمات به شهروندان هوشمند شده و در سرای ۱۰ کیفیت خدمات ارائه شده بهبود یافته است و معضلاتی که در سرای هشت برای شهروندان وجود داشت، در این نرم‌افزار رفع شده است.

تصویب لایحه خواهرخواندگی نیشابور

احمد همت‌آبادی، سخنگوی شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: لایحه مجوز تشکیل شبکه شهرهای مسیر هجرت امام رضا با مرکزیت نیشابور تصویب شد. بنا بر این لایحه مقرر شد، دبیرخانه‌ای با محوریت شهرداری نیشابور تشکیل و مقدمات ایجاد این شبکه با هدف برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مشترک با همراهی آستان قدس رضوی و مراکز دانشگاهی انجام شود.

وی تاکید کرد: همچنین تصویب لایحه خواهر خواندگی شهر نیشابور با شهرهای خجند تاجیکستان، سمرقند و بخارا در ازبکستان در این جلسه به تصویب رسید.

پیدا و پنهان بناهای ناایمن اصفهان

از پرمخاطب‌ترین اخبار ایمنا پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا در هفته پیش رو "پیدا و پنهان بناهای ناایمن اصفهان" بود.

تعدادی از ساختمان‌ها در شهرها قدمت بسیاری دارد و نیازمند نوسازی و بازسازی است و در تعدادی از ساختمان‌ها نیز الزامات فنی و مهندسی به درستی رعایت نمی‌شود و جزو ساختمان‌های بسیار پرخطر و ناایمن به حساب می‌آیند؛ مدیریت شهری در راستای انجام وظیفه به دنبال شناسایی ساختمان‌های ناایمن است.

مطابق اصول مهندسی تعدادی از ساختمان‌های قدیمی را می‌توان مقام‌سازی کرد، اما تعدادی نیز تنها نیازمند نوسازی هستند تا خطری جان شهروندان را تهدید نکند، بی‌توجهی مسئولان و مدیریت شهری به این مسئله باعث می‌شود که وجود این ساختمان‌ها در هر شهری موجب رقم خوردن حوادث تلخی مانند متروپل آبادان و پلاسکو شود.

احتمال استیضاح شهردار وجود دارد

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: جلسه عادی شورای اسلامی شهر رشت چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، اگر چهار نفر از ۱۱ عضو شورای اسلامی شهر رشت طرح استیضاح سیدامیرحسین علوی، شهردار رشت را امضا کنند، با اعلام وصول، استیضاح شهردار در جلسه بعدی کلید می‌خورد، اما در غیر این صورت به وی تذکر داده می‌شود.

وی افزود: هدف از طرح سوال و استیضاح شهردار رشت، عملکرد صحیح و قانونی شهردار جهت توسعه و عمران شهری است و شورای اسلامی شهر با وی هیچ‌گونه مشکل و خصومت شخصی ندارد.

مزیت‌های "سرای ۱۰" برای شهروندان چیست؟

محمدرضا فلاح، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به با اشاره به هوشمندسازی خدمات در کلان‌شهر اصفهان، اظهار کرد: در این دو سالی که دنیا از جمله ایران و اصفهان درگیر عوارض سنگین ویروس کرونا بود، ضرورت استفاده از خدمات الکترونیکی و حرکت به سمت شهر هوشمند برای همه مسئولان و مردم مسجل شد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل مدیریت شهری اصفهان هم در صدد است که تمام خدمات شهرداری را هوشمند کند، ادامه داد: در این راستا تلاش می‌شود تا حرکت از حالت سنتی به صورت هوشمند و به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شهروندان به عنوان ذی‌نفع و بهره‌برداران نهایی و بدون واسطه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی تصریح کرد: سیستم سرای ۱۰ در راستای بهبود و تسهیل در فرآیند صدور پروانه‌های ساختمانی و ارتقای سطح کیفی خدمات الکترونیکی ارائه شده به شهروندان اصفهان راه اندازی شده است.

آب منطقه‌ای به مشکلات میانکوه اردل توجه کند

ابوطالب بخشی، عضو شورای اسلامی منطقه میانکوه شهرستان اردل گفت: از سال ۱۳۸۷ با توجه به ابلاغ شرکت آب منطقه‌ای به ساکنان مبنی بر ترک منطقه به دلیل قرارگیری در حوزه آبگیر سد کارون چهار، مردم همکاری لازم را داشتند. مصوب شد تا در قبال این همکاری طرح جنگل‌داری چند منظوره در منطقه و آب‌رسانی به زمین‌های بالادست "تلخاب -لالو -شلیل" ایجاد شود، اما این مهم محقق نشد.

عضو شورای اسلامی منطقه میانکوه شهرستان اردل خاطرنشان کرد: مجری آب‌رسانی طرح ۲۵۸۳ هکتاری تلخاب مشکل این منطقه هفت طرح کشاورزی است و به منظور تخصیص آب، پرونده‌های آن‌ها به شرکت آب منطقه‌ای استان ارسال شده است. اطراف بخش میانکوه را مانند یک جزیره آب فرا گرفته است، اما تاکنون شاهد تخصیص منابع آبی به این بخش نبوده‌ایم.

غبار بی‌رونقی بر بازارهای محلی گیلان

" غبار بی‌رونقی بر بازارهای محلی گیلان" نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید پارلمان شهری خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

بازارهای محلی و هفتگی گیلان، به‌طور منظم و مستمر از دیرباز با تنوع محصولات محلی، کشاورزی و صنعتی در فصول مختلف سال در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاهای گیلان برپا می‌شود. بازارهای محلی گیلان بخشی از یک سنت قدیمی و رنگین‌کمانی زیبا از جلوه‌های گوناگون آداب و رسوم و هویت اقوام ایرانی است.

بعضی از بازارهای محلی و هفتگی گیلان در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی، نبود مکان مناسب برای برپایی بازار، کمبود امکانات و زیرساخت‌های مناسب و افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها از رونق افتاده است و مدیریت شهری باید اقدامی مؤثر در این راستا انجام دهد تا مشکلات موجود رفع شود.

آیا هتل آسمان متروپلی دیگر است؟

علی‌اکبر سلطانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در خصوص پیگیری مدیریت شهری برای مقاوم‌سازی هتل آسمان شیراز، اظهار کرد: لیست ساختمان‌های ناایمن شهر شیراز از سوی شهرداری در حال تهیه است و تاکنون لیستی از ساختمان‌های ناایمن در دسترس نبوده است، لذا یک تیم کارشناسی با حضور نماینده دادستان در حال تهیه لیست ساختمان‌های ناایمن شهر شیراز است.

وی با اشاره به ارائه گزارشی از انجام اقدامات لازم برای ساختمان‌های ناایمن شهر، ادامه داد: بر اساس قانون در صورتی که ضوابط ایمنی ساختمان رعایت نشده باشد، به مالکان اخطار پلمب یا جلوگیری از ساخت‌وساز و بهره‌برداری از طرف دادستان صادر خواهد شد. مشکلاتی پس از آتش‌سوزی سال ۹۸ برای هتل آسمان شیراز ایجاد شد و از همان زمان مقاوم‌سازی این بنا در حال انجام است.

صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در تمام مناطق شهر تا ۱۵ تیرماه

" صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی در تمام مناطق شهر تا ۱۵ تیرماه" نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس پارلمان شهری ایمنا قرار گرفت.

رسول میرباقری، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید به اینکه در این دوره شاهد اتفاقات خوبی در حوزه شهرسازی الکترونیک بودیم، گفت: تاکنون سیستم الکترونیکی صدور پروانه ساختمانی در هفت منطقه شهرداری راه‌اندازی شده است و تا پانزدهم تیرماه تمام مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان به این سیستم مجهز خواهد شد، بر این اساس شهروندان می‌توانند بدون مراجعه به شهرداری در یک بازه زمانی کوتاه، مرحله نخست پروانه ساختمانی را طی کنند.

وی با بیان اینکه سامانه سرای هشت با مشارکت معاونت شهرسازی سال ۹۵ خود را آغاز کرده بود، افزود: سرای هشت مشتمل بر امکاناتی مانند بانک اطلاعات، امکان استفاده از نقشه‌های پایه، تهیه وب، شهر نما بود که به دنبال آن با تلاش همکاران و ارتقای سیستم، سرای ۱۰ راه‌اندازی شده است.

کد خبر 585177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.