تاسیسات سکوبندی آزمایشگاهی، انواع شیر آلات و سینک آزمایشگاهی

مهم‌ترین قدم در احداث تمام آزمایشگاه‌ها نیاز سنجی اولیه است.

بنابراین با توجه به اهدافی که آزمایشگاه دنبال خواهد کرد، متراژ آزمایشگاه و تعداد افرادی که روزانه در آزمایشگاه فعالیت می‌کنند، برنامه ریزی های لازم صورت می‌گیرند و سپس اجرایی می‌شوند. سکوبندی آزمایشگاه فضای مناسب کار و قرار دادن تجهیزات، دستگاه‌ها، اسناد، مواد و نمونه‌ها را مشخص می‌کند. سکوبندی یک آزمایشگاه تنها به معنی نصب انواع کابینت، کمدها و میز کار نیست، بلکه شامل مواردی مانند استفاده از پوشش‌های مناسب برای کف و دیوارها، سیم کشی برق مناسب آزمایشگاه، لوله کشی‌های آب و گاز، فاضلاب و پساب‌های سمی و آلوده، نصب انواع سینک و شیر آلات آزمایشگاهی، دوش و چشم شوی اضطراری و سیستم تهویه هوا است.‌

کابینت بندی آزمایشگاه

با توجه به کاربری هر آزمایشگاه، مواد و دستگاه‌های مورد استفاده، نوع کابینت بندی و مواد اولیه مورد استفاده می‌توانند متفاوت باشند. طراحان سکوبندی آزمایشگاه مواردی مانند ایمنی، تجهیزات و دستگاه‌های مصرفی و متراژ آزمایشگاه را برای حداکثر کارایی آزمایشگاه مد نظر قرار می‌دهند و با توجه به آن میزهای کار، کمد و کابینت‌ها را به اندازه کافی، به شکلی مناسب و استاندارد در فضای آزمایشگاه قرار می‌دهند. بنابراین بسیار مهم است که به افراد متخصص در این حوزه برای طراحی، ساخت و نصب سکوبندی آزمایشگاهی رجوع کنید.

سکوبندی آزمایشگاهی یک طرفه، سکوبندی آزمایشگاهی دو طرفه یا جزیره، میز توزین، سکوبندی شست و شو همواره با سینک و شیر آلات آزمایشگاهی و انواع کمد، کابینت، کشو از مواردی هستند که در تمام آزمایشگاه‌ها دیده می‌شوند.

انواع سینک آزمایشگاهی

سینک آزمایشگاهی از اجزای اصلی تاسیسات هر آزمایشگاه است. معمولاً به سه نوع کلی سینک‌های بزرگ شست و شو مناسب روی کابینت شست و شو، سینک‌های کوچک زیر شلفی و سینک‌های مخصوص هودهای شیمی عرضه می‌شوند. این نوع سینک‌ها از جنسی ساخته می‌شوند که حداکثر مقاومت را در برابر مواد شیمیایی و خورنده داشته باشند و در عین حال به راحتی تمیز شوند.

تاسیسات سکوبندی آزمایشگاهی، انواع شیر آلات و سینک آزمایشگاهی

بیشتر سینک‌های آزمایشگاه ضد اسید و از جنس پلی پروپیلن هستند. اما مدل‌های بیشتری نیز مانند سینک‌های سرامیکی، استیل و … برای کاربردهای خاص در بازار موجود هستند. به عنوان مثال در اتاق‌های عمل یا آزمایشگاه‌های پاتولوژی بیشتر از سینک‌های استیل ضد خش که راحت تر امکان ضد عفونی آنها وجود دارد، استفاده می‌شود.

انواع شیر آلات آزمایشگاهی

تنوع زیادی از شیر آلات آزمایشگاهی با توجه به محل استفاده و کاربرد آنها در بازار به فروش می‌رسند. تمام شیرهای آزمایشگاهی اعم از انواع شیرهای آب و گاز با رنگ‌های کوره‌ای الکترواستاتیک پوشیده شده‌اند. این پوشش مقاومت بالایی برای شیرها در برابر مواد شیمیایی و خوردگی ایجاد می‌کند. بنابراین برای استفاده در آزمایشگاه طراحی و ساخته شده‌اند.

شیر مخلوط

شیرهای مخلوط امکان کنترل دمای آب را با داشتن دو شیر به کاربر می‌دهند و این شیرها فقط مناسب استفاده روی سینک‌های شست و شوی اصلی هستند. با توجه به اینکه برای سینک بزرگ استفاده می‌شوند، نازل آنها کشیده و با سری خمیده است.

شیر تک آزمایشگاهی

فقط یک شیر دارند بنابراین امکان کنترل دمایی وجود ندارند. ساده‌ترین نوع شیر آلات آزمایشگاهی هستند. از نظر نازل به شیرهای مخلوط تفاوتی ندارند. در دو نوع اهرمی و شیر پیچی عرضه می‌شوند.

شیرهای آب و گاز زیر شلفی

این نوع شیرها مانند شیرهای سینک‌های شست و شو نازل‌های بزرگی ندارند. بسیار کوچک هستند و فضای کمی را اشغالی می‌کنند. به همین دلیل برای زیر شلف و سینک‌های زیر شلفی مناسب هستند. معمولاً سر آنها به گونه‌ای است که شلنگ‌های آزمایشگاهی را می‌توان به آنها متصل کرد.

شیرهای آب و گاز هود شیمی

شیرهای آب و گاز در قسمتی جلویی هود شیمی قرار می‌گیرند. شیر آب از طریق یک شلنگ به نازل قرار گرفته بالای سینک مخصوص هود شیمی متصل می‌شود. این نازل بسیار کوچک است و امکان اتصال به شلنگ را دارند. بیشترین کاربرد آنها برای بستن انواع سیستم‌های تقطیر و رفلاکس است.

تیم متخصصان رویان ایران در سراسر کشور سکوبندی کامل آزمایشگاه‌ها شامل ساخت و نصب انواع کابینت‌ها و کمدها، سینک و شیر آلات آزمایشگاهی و دوش و چشم شوی ایمنی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهند. برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام قیمت می‌توانید با شماره‌های ۰۹۱۲۸۱۴۶۴۱۷ و ۰۲۱۶۶۹۷۱۴۶۷ تماس بگیرید.

کد خبر 585111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.