تداوم گرما طی امروز و فردا/کاهش کیفیت هوا در تهران، البرز و قزوین

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از تداوم هوای گرم در بیشتر مناطق کشور طی امروز و فردا، خبر داد.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با تداوم هوای گرم حاکم خواهد بود، اظهار کرد: امروز در استان‌های تهران، البرز و قزوین به سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و گردوغبار، کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وی افزود: روز شنبه در برخی مناطق شمالی استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، یکشنبه و دوشنبه علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر، جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان، به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

کاهش ۴ تا ۶درجه‌ای دما در نیمه‌شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتاً شدید، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی پنج روز آینده، شرق دریای عمان و از امروز تا یکشنبه به تناوب دریای خزر و شمال و مرکز خلیج فارس مواج و متلاطم است.

وی با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق جنوب غرب، شنبه در برخی مناطق جنوب‌غرب و شرق سمنان، یکشنبه و دوشنبه در شمال‌شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش سرعت وزش باد، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود، تصریح کرد: یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی کشور دما بین چهار تا شش درجه کاهش می‌یابد.

اهواز گرم‌ترین و زنجان سردترین مراکز استان کشور

ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، اضافه کرد: آسمان تهران فردا دهم تیرماه، صاف و همراه با وزش باد ملایم و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد و طی شنبه یازدهم تیرماه، صاف و همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گردوخاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی امروز و فردا نهم و دهم تیرماه، اهواز با دمای ۵۰ و ۴۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و زنجان با دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 585060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.