وضعیت قرمز گروه خونی O و AB منفی/افزایش ۱۱.۹درصدی اهدای خون در اصفهان

سرپرست روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان از وضعیت قرمز گروه خونی O- و AB- خبر داد و گفت: اهدای خون در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۱۱.۹ درصدی داشته است.

فرشته آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره خون استان اصفهان درحال‌حاضر حدود هفت روز است که در حد مطلوب به سر می‌برد.

وی درخصوص گروه‌های خونی که با کمبود بیشتری مواجه هستند، افزود: ذخیره خون گروه‌های O- و AB- با میزان ذخیره کمتر از سه روز، در وضعیت قرمز به سر می‌برد و فراخوان‌های بسیاری درخصوص دعوت برای اهدای خون این دو گروه خونی داده شده است.

سرپرست روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه مراکز درمانی و مصرف‌کنندگان مستمر همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۴ هزار و ۷۳۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۱۸۴ موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه اهدای خون در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱.۹ درصدی داشته و اهدای خون مستمر طی مدت مذکور برابر با ۵۴.۴۱ درصد بوده است، ادامه داد: میانگین اهدای خون بانوان در سه ماهه ابتدایی سال جاری، به‌طورمیانگین برابر با سه درصد و در خردادماه ۳.۳۹ درصد بوده است.

کد خبر 585019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.