درمان خانگی سرماخوردگی و آنفلوانزا

بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا با مصرف مواد غذایی مانند سوپ، سیر، فلفل سیاه و شیر زردچوبه قابل بهبود است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معمولاً زمانی که علائم سرماخوردگی ماند سرفه، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، عطسه و گلودرد پدیدار می‌شود، نمی‌توانید فعالیت‌های روزمره را به درستی انجام دهید. بعضی از درمان‌های خانگی به بهبود علائم بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک شایانی می‌کند؛ البته لازم است قبل از آغاز درمان مطمئن شوید که به مواد غذایی خاصی آلرژی ندارید. همچنین نباید برای بهبود سریع‌تر، در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کنید. در ادامه به بررسی درمان‌های خانگی سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌پردازیم:

سوپ داغ

سوپ برای سرماخوردگی مفید است زیرا سرشار از ویتامین‌ها و سبزیجات غنی از مواد مغذی است. همچنین، سوپ به هضم آسان غذا کمک شایانی می‌کند، اضافه کردن مقدار زیادی سبزیجات به سوپ باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی می‌شود. همچنین، این نوع غذا التهاب بدن را کاهش می‌دهد در این صورت علائم سرماخوردگی نیز تسکین پیدا می‌کنند. سوپ مرغ برای تسکین علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید است و گرفتگی بینی و گلو را از بین می‌برد. افزودن مقداری پودر فلفل سیاه به پاکسازی سینوس‌ها کمک می‌کند.

سیر

سیر یک ضد میکروب و خلط‌آور مؤثر است که به پاکسازی مخاط از راه‌های هوایی فوقانی و تحتانی کمک می‌کند. آلیسین موجود در سیر دارای خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی است؛ بنابراین با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا مقابله می‌کند. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد افرادی که به مدت ۱۲ هفته کامل سیر مصرف کرده بودند ۶۳ درصد کمتر از افرادی که دارونما استفاده کرده بودند دچار علائم سرماخوردگی شدند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه سرشار از خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی است که به جلوگیری از بروز عفونت کمک می‌کند. فلفل سیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان است و باعث بهبود گلودرد می‌شود. توصیه شده است که فلفل سیاه تازه له شده یا پودر فلفل سیاه را به همراه کمی نمک دریا به فنجان چای روزانه خود اضافه کنید تا از خواص آن بهره‌مند شوید. نمک نیز خلط و مخاط پشت گلو را کاهش می‌دهد.

شیر زردچوبه

زردچوبه مخلوط شده در شیر گرم یک روش مؤثر برای مبارزه با سرماخوردگی و سرفه است. زردچوبه دارای خواص آنتی‌اکسیدانی قوی است و به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که می‌تواند به طور مؤثر سرفه خشک را درمان کند. نوشیدن یک لیوان شیر زردچوبه گرم قبل از خواب به بهبود سریع‌تر بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا کمک شایانی می‌کند. البته مصرف بیش از حد از زردچوبه باعث بروز مشکلات معده می‌شود و ممکن است خواب شبانه را نیز مختل کند.

کد خبر 585004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.