استقبال از اجاره خودرو در لتونی با افزایش قیمت سوخت

شیوه جدید اجاره ماهانه خودرو در لتونی در پاسخ به افزایش هزینه‌های سوخت، قیمت خودرو و ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی، آسایش و راحتی بیشتری برای متقاضیان و رانندگان فراهم کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک شرکت کرایه اتومبیل در لتونی برای اولین بار سرویس اشتراک اجاره خودرو ارائه می‌دهد که مبلغ اشتراک، ماهانه پرداخت می‌شود و می‌توان به راحتی از قرارداد آن خارج شد. این سرویس که Renti Plus نام دارد با هدف پاسخگویی به نیازهای بازار حمل‌ونقل در پی افزایش هزینه سوخت و قیمت خودرو طراحی شده است. برخلاف اجاره‌نامه‌های سنتی که مدت قرارداد یک تا سه سال بود، حداقل مدت این خدمات یک ماه است و در پی آن مستأجر می‌تواند هر زمانی که بخواهد بدون جریمه یا سایر تعهدات بلندمدت از اجاره خودرو خارج شود. این امر به کاربر اجازه می‌دهد تا به شرایط اقتصادی متغیر واکنش نشان دهد و به سرعت با آن‌ها سازگار شود، بدون اینکه هزینه‌ای متحمل شود.

کاهش بار مالکیت خودرو

در این طرح کل هزینه‌های نگهداری و تعمیرات خودرو در قیمت اشتراک هر ماه، به صورت ثابت لحاظ می‌شود. علاوه بر این، در طول مدت قرارداد، مشتریان اجاره خودرو می‌توانند هر ماه، یک ماشین جدید را با توجه به نیازهای متغیر خود انتخاب کنند.

اجاره خودرو در لتونی به شیوه اجاره یک واحد مسکونی

آیا این طرح می‌تواند نشان از آن باشد که اوضاع در بازار آینده حمل‌ونقل چگونه توسعه خواهد یافت؟

در سال ۲۰۲۲، اروپایی‌ها به طور فزاینده‌ای گرفتار بار مالی و حفظ کیفیت زندگی خود هستند که در دهه گذشته به آن عادت کرده بودند. عادات حمل‌ونقلی نیز تحت تأثیر الزامات زیست‌محیطی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای قرار می‌گیرد. ارتقای الزامات زیست‌محیطی جهت استفاده از وسایل نقلیه فاقد آلاینده (انتشار صفر)، موجب شده تعهد بلندمدت نقل‌وانتقال برای اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از بخش حمل‌ونقل جاده‌ای دشوار شود.

بازار خودرو در جهان و لتونی تغییرات بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است؛ قیمت خودروهای نو و دست‌دوم و هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن‌ها به سرعت در حال افزایش است. با توجه به افزایش قیمت و تأخیر در تحویل خودرو، خرید یک وسیله نقلیه جدید غیرقابل دسترس و دشوار شده است.

با مقایسه سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با سه ماه اول سال ۲۰۲۱، قیمت خودروهای دست دوم در لتونی حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است. همچنین تحویل مدل‌های جدید محبوب‌ترین برندهای خودرو نیز ممکن است شش ماه به تعویق بیفتد.

کد خبر 584904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.