بیت کوین سطح ۲۱ هزار دلاری را از دست داد

بازار امروز روند منفی در پیش گرفت؛ بیت‌کوین با از دست دادن سطح ۲۱ هزار دلار به مرز ۲۰ هزار دلاری رسیده است و احتمال از دست رفتن این سطح نیز برای آن وجود دارد، اتریوم نیز با افت ۵.۶۵ درصدی به سطح یک هزار ۱۲۸ دلاری رسیده است و مابقی رمزارزها نیز روند منفی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار امروز وضعیت شاخص ترس و طمع در سطح ترس شدید قرار دارد، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای کاهش داشته است براساس آخرین تحلیل تکنیکال انجام شده برای بیت کوین در صورت از دست رفتن سطح ۲۰ هزار دلار احتمال ریزش تا محدوده ۱۸ هزار دلار وجود دارد.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۰ هزار و ۱۱۱ دلار

تغییرات: افت ۳.۵۰ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار ۱۲۸ دلار

تغییرات: افت ۵.۶۵ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۱۹ دلار و ۳۶ سنت

تغییرات: افت ۶.۹۹ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۳۳۱ دلار

تغییرات: افت ۴.۷۸ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۳۱ دلار

تغییرات: افت ۴.۷۸ درصدی

سولانا (SOL): ۳۵ دلار و هفت سنت

تغییرات: افت ۷.۹۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۵۰ دلار

تغییرات: افت ۸.۹۳ درصدی

پولکادات (DOT): هفت دلار و ۱۸ سنت

تغییرات: افت ۶.۵۶ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۶۵۲ دلار

تغییرات: افت ۱.۳۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۸ دلار و ۱۷ سنت

تغییرات: افت ۶.۲۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین سطح ۲۱ هزار دلاری را از دست داد

حمایت: ۲۰ هزار دلار

مقاومت: ۲۶ و ۳۰ هزار دلار

پیش‌بینی: با از دست رفتن سطح ۲۱ هزار دلار شاهد افت تا محدوده ۲۰ هزار دلار هستیم، روز گذشته نیز به این موضوع اشاره شد، در صورت از دست رفتن محدوده ۲۰ هزار دلار پیش بینی ریزش تا سطح ۱۸ هزار دلار خواهیم داشت، حجم معاملات نیز به شدت کاهش داشته که می‌تواند احتمال ریزش را افزایش دهد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

بیت کوین سطح ۲۱ هزار دلاری را از دست داد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

بیت کوین سطح ۲۱ هزار دلاری را از دست داد

ارزش بازار حوزه دیفای

بیت کوین سطح ۲۱ هزار دلاری را از دست داد

شاخص ترس و طمع بیت کوین

بیت کوین سطح ۲۱ هزار دلاری را از دست داد

روند شاخص ترس و طمع

بیت کوین سطح ۲۱ هزار دلاری را از دست داد

براساس یک گزارش ۷۵ درصد مردم اسپانیا درمورد ارزهای دیجیتال شنیده‌اند

مؤسسه‌ای که بازار اوراق بهادار اسپانیا را نظارت می‌کند در گزارش جدید خود نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرده است که براساس آن از هر چهار شهروند اسپانیایی سه نفر درباره ارزهای دیجیتال شنیده‌اند. این یعنی ارزهای دیجیتال تا حدودی در این کشور فراگیر شده‌اند. با این حال، براساس این نظرسنجی تنها ۱.۴ درصد مردم اسپانیا دانش عمیقی درباره ارزهای دیجیتال دارند.

شمارش معکوس برای به‌روزرسانی واسیل کاردانو آغاز شد

شرکت توسعه‌دهنده بلاک چین کاردانو یعنی اینپوت آوتپوت (Input Output) به فاز نهایی پیش از راه‌اندازی هاردف فورک واسیل (Vasil) وارد شده است. براساس اعلام اینپوت آوتپوت، این شرکت اکنون یک پیشنهاد به‌روزرسانی برای هاردفرورک کردن شبکه آزمایشی این بلاک چین ثبت کرده‌اند تا شمارش معکوس برای به‌روزرسانی شبکه اصلی آغاز شود.

شرکت استخراج ارزهای دیجیتال ماوسون تا عادی‌شدن شرایط بازار از هزینه‌های کلان اجتناب می‌کند

شرکت استخراج ارزهای دیجیتال ماوسون اینفراستراکچر گروپ (Mawson Infrastructure Group) اعلام کرد که هزینه‌های اضافی خود را تا عادی‌شدن شرایط بازار تعلیق می‌کند. این شرکت همچنین به‌دلیل فشار فروش گسترده در بازار و بهای بالای برق حاصل از تورم، به طور داوطلبانه مصرف انرژی خود را کاهش داده است. شرکت ماوسون آخرین محموله دستگاه استخراج بیت کوین کنان مدل A۱۲۴۶ را در ماه ژوئن (خرداد) دریافت کرد و دیگر دستگاه استخراج بیت کوین خریداری نمی‌کند.

شرکت سرمایه‌گذاری سایفرپانک تمام بیت کوین‌ها و اتریوم‌های خود را فروخت

شرکت سرمایه‌گذاری سایبرپانک هولدینگز (Cypherpunk Holdings) تمام بیت کوین‌ها و اتریوم‌های خود را فروخته است تا هیچ ریسکی در بازار فعلی نداشته باشد. این شرکت ۲۰۵.۸۲۰۹ اتریوم را به قیمت ۲۹۳,۰۰۰ دلار کانادا (۲۲۷,۰۰۰ دلار) و ۲۱۴.۷۲۰۳ بیت کوین را به قیمت حدود ۶.۰۹ میلیون دلار کانادا (۴.۷ میلیون دلار) فروخته است. طبق گزارش‌های موجود، درآمد سایبرپانک از این فروش مجموعاً ۶.۳۸ میلیون دلار کانادا (پنج میلیون دلار) بوده است.

دو هفته پس از طوفان شدید هنوز ۷۵ درصد تجهیزات ماینینگ شرکت ماراتن غیرفعال است

شرکت استخراج بیت کوین ماراتن دیجیتال هلدینگز (Marathon Digital Holdings) اعلام کرده که ۷۵ درصد از ظرفیت استخراج این شرکت از زمان وقوع طوفان شدید در تاریخ ۱۱ ژوئن در مونتانا غیرفعال هستند. طبق اعلام این شرکت، طوفان به تأسیسات تولید برق تأمینی عملیات ماینینگ ماراتن آسیب وارد کرده است.

میکر دائو احتمالاً در اوراق قرضه سرمایه‌گذاری می‌کند

میکر دائو (MakerDAO) قصد دارد ۵۰۰ میلیون دای (DAI) را در اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و اوراق قرضه شرکتی سرمایه‌گذاری کند. این اقدام که ماه‌ها در انجمن حاکمیت مورد بحث واقع شده است، تلاشی برای ایجاد سود از طریق بخشی از دارایی‌های میکر دائو و همچنین تنوع بخشیدن به سبد سرمایه این پلتفرم است. جامعه میکر دائو در حال حاضر در حال رأی‌گیری درباره استراتژی سرمایه‌گذاری مورد ترجیح است؛ با این حال، این جامعه گزینه رد کلی طرح را نیز در اختیار دارد.

شرکت ماینینگ سوئیسی عملیات خود را به تگزاس گسترش می‌دهد

شرکت سوئیسی استخراج ارزهای دیجیتال وایت راک منیجمنت (White Rock Management)، اعلام کرده است که قصد دارد عملیات خود را به تگزاس آمریکا گسترش دهد. وایت راک روز سه‌شنبه اعلام کرد که با شرکت NGON وارد همکاری خواهد شد. این شرکت گاز طبیعی اضافی را برای استفاده شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال به انرژی تبدیل می‌کند.

ارزهای دیجیتال در میان نسل بین ۲۵ تا ۴۰ سال از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک محبوب‌ترند

شرکت سرمایه‌گذاری آلتو (Alto) اخیراً از افراد بالغ در آمریکا نظرسنجی کرده است تا به ترجیحات سرمایه‌گذاری آن‌ها پی ببرد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهند که اکثر افراد نسل هزاره که بین ۲۵ تا ۴۰ سال سن دارند، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ترجیح می‌دهند. حدود ۴۰ درصد از افراد نسل هزاره شرکت‌کننده در این نظرسنجی پاسخ داده‌اند که در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تمامی توکن‌های تون کوین در بلاک چین تون استخراج شدند

بنیاد تون (The TON Foundation)، سازمانی که پروژه بلاک چین پایه‌گذاری شده توسط تلگرام یعنی تون (TON) را توسعه داده است، امروز اعلام کرد که ماینرهای این شبکه، آخرین توکن‌های تون کوین را استخراج کرده‌اند. آناتولی ماکوزوف، عضو مؤسس و توسعه دهنده اصلی بنیاد تون اظهار کرد: ده‌ها هزار ماینر تمامی عرضه تون کوین که به پنج میلیارد واحد می‌رسد را استخراج کرده‌اند.

پل اتریوم اکسی اینفینیتی دوباره آنلاین شد

اسکای میویس (Sky Mavis)، توسعه‌دهنده بازی بلاک چینی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)، امروز اعلام کرد که سرانجام پل رونین دوباره آنلاین شده است و کاربران اکنون می‌توانند واریز و برداشت خود را در شبکه رونین انجام دهند. آنلاین‌شدن دوباره شبکه رونین سه ماه پس از آن رخ می‌دهد که این استودیو بازی‌سازی متوجه هک این شبکه شد.

پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال بلاک‌فای مجوز فعالیت در ایالت آیووا را دریافت کرد

پلتفرم وام‌دهی ارزهای دیجیتال بلاک‌فای (BlockFi) مجوز خدمات پولی را در ایالت آیووا دریافت کرده است. پیش از دریافت این مجوز، بلاک‌فای با ۹۴۳ هزار دلار جریمه از سوی بخش بیمه آیووا دریافت کرده بود. این جریمه بخشی از یک جریمه بزرگ‌تر بود که به واسطه آن بلاک‌فای با پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار برای تسویه حساب با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و ناظران اوراق بهادار ۵۳ ایالت موافقت کرده بود. در این پرونده، بلاک‌فای به فروش اوراق بهادار بدون ثبت نام به‌عنوان کارگزار یا نماینده متهم شده بود.

پلتفرم رابین‌هود چین‌لینک را در لیست معاملاتی خود قرار داد

اپلیکیشن محبوب معاملات سهام رابین‌هود (Robinhood) تأیید کرده است که توکن چین‌لینک از این پس در پلتفرم معاملاتی این اپلیکیشن برای تجارت در دسترس است. رابین‌هود این خبر را پس از آنکه چین‌لینک در وب‌سایت آن‌ها در دسترس قرار گرفت، منتشر کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که بهای توکن چین‌لینک در پاسخ به لیست شدن توسط رابین‌هود افزایش یافته است و در میان ارزهای دیجیتال، در رتبه بیست و دوم از نظر ارزش بازار قرار دارد. گفتنی است که رابین‌هود پیش‌تر پشتیبانی از شیبا اینو، دوج کوین، پالیگان، سولانا و کامپاند را به پلتفرم خود افزوده بود.

رشد ۱۴ درصدی بیبی دوج

براساس اعلام حساب کاربری توییتری babydogeburn، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۴ تریلیون واحد توکن بیبی دوج به کیف پول‌های غیرفعال منتقل شده‌اند تا برای همیشه از گردش خارج شوند. در همین حال، بیبی دوج با رشدی ۱۴ درصدی مواجه شده است. تاکنون ۴۷ درصد عرضه در گردش این میم کوین نابود شده است. گفتنی است که میزان عرضه اولیه بیبی دوج ۴۲۰ کوادریلیون واحد است.

امکان استفاده از شیبا اینو و ایپ کوین به عنوان روش پرداخت در کوین بیس کامرس فراهم شد

پلتفرم کوین بیس کامرس (Coinbase Commerce) که امکان دریافت ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت را برای فروشندگان فراهم می‌کند، پشتیبانی از هفت توکن جدید از جمله ایپ کوین (APE) و شیبا اینو (SHIB) را اضافه کرده است. این شرکت همچنین اعلام کرده است که به دلیل شکایات و نارضایتی کاربران از کارمزدهای بالا، تصمیم گرفته است تا در به‌روزرسانی جدید پرداخت ارزهای دیجیتال را رایگان و سریع کند.

با انتشار خبر لیست شدن چین‌لینک در پلتفرم رابین‌هود توکن LINK با پامپ قیمت روبه‌رو شد

بعد از این‎‎که رابین‌هود تأیید کرد که توکن چین‌لینک (LINK) در این پلتفرم لیست شده است، ارزش چین لینک حدود ۹ درصد پامپ شد و پس از مدت کمی دوباره قیمت آن نزول پیدا کرد. با این حال تحلیل‎‎‎گران بر این باور هستند که ارزش از دست‌رفته اخیر به زودی باز می‌گردد. شرکت رابین‌هود رسماً اعلام کرد که این توکن را به لیست پیشنهادات ارزهای دیجیتال خود اضافه کرده است.

انقلاب ارزهای دیجیتال متوقف نخواهد شد

کتی وود، مدیرعامل آرک اینوست (ARK Invest) با ابراز خوش‌بینی نسبت به آینده ارزهای دیجیتال تأکید کرد این حوزه به‌رغم روند نزولی اخیر، متوقف نخواهد شد. آرک اینوست با انتشار گزارشی، ارزهای دیجیتال را زمینه‌ساز سه انقلاب متفاوت مطرح کرده بود. بنا بر اعلام این شرکت مستقر در فلوریدا، بیت کوین و اتریوم با ایجاد نخستین سامانه پولی دیجیتال «انقلابی پولی» را رقم زدند و حوزه دیفای هم تحول بزرگی در حوزه خدمات مالی ایجاد کرده است.

این شرکت باور دارد توکن‌های غیرمثلی و متاورس نسل بعدی اینترنت را شکل خواهند داد. آرک اینوست پیش‌بینی کرده بهای بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به یک میلیون دلار برسد و ارزش بازار اتریوم هم شاید افزایشی ۵۰ برابری را در این بازه زمانی تجربه کند.

نقشه بازار

بیت کوین سطح ۲۱ هزار دلاری را از دست داد

کد خبر 584883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.