تحقق عدالت شهری با سامانه الکترونیکی پروانه ساختمانی

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سامانه الکترونیکی پروانه ساختمانی در راستای حفظ کرامت شهروندان، صرفه‌جویی در زمان و ایجاد عدالت شهری راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _چهارشنبه، هشتم تیرماه_ در جلسه معرفی سامانه ثبت درخواست الکترونیکی پروانه ساختمان، اظهار کرد: از ابتدای دوره جدید شورای اسلامی شهر چند اولویت در دستور کار کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین اولویت‌های این کمیسیون تحقق شهرسازی الکترونیکی و بازآفرینی بافت فرسوده و بافت‌های ناکارآمد تاریخی است، ادامه داد: بر این اساس در هر منطقه شهری حداقل دو پروژه بازآفرینی بافت فرسوده تعریف شده است، البته در نظر داریم تا بیشتر از ظرفیت انبوه‌سازان و سازندگان در این زمینه استفاده شود و در این نوع پروژه‌ها شهرداری به طور مستقیم ورود نمی‌کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت بازآفرینی و ساماندهی بافت تاریخی شهر، تصریح کرد: قدر و ارزش سرمایه‌های تاریخی اصفهان از طرف مسئولان و مردم شناخته نشده است، در حالی که از طریق همین سرمایه‌های تاریخی می‌توان یک کشور را اداره کرد، به همین منظور باید با چنگ و دندان از سرمایه‌های تاریخی شهر حراست کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی، خاطرنشان کرد: این سامانه طی چند ماه با تلاش شبانه‌روزی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان راه‌اندازی شد.

میرباقری خاطرنشان کرد: شهروندان سال‌ها از معضلات متعدد در روند صدور پروانه ساختمانی رنج می‌بردند و گاهی تا چند هفته برای گرفتن یک امضا معطل می‌ماندند، در این راستا با راه‌اندازی این سامانه معضلات گذشته را نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی سیستم الکترونیکی پروانه ساختمانی علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان شهروندان در راستای حفظ کرامت آنها و ایجاد عدالت شهری گام برداشته‌ایم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در صف اول استفاده از سامانه الکترونیکی صدور پروانه ساخت، انبوه‌سازان و مهندسان ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر در هر اقدامی که در شهر انجام می‌شود، شهروندان همراهی نکنند، آن پروژه با شکست روبه‌رو خواهد شد، بنابراین در این مسیر همراهی و همکاری سازندگان، مهندسان و انبوه‌سازان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه لازمه تحقق هر اقدامی پیگیری است، گفت: در اتفاقات اخیر در سطح کلان کشوری متوجه شده‌ایم که اگر شهروندان اصفهان به فکر خود نباشند، ضرر خواهند کرد، چرا که حُب و بغض عده‌ای نسبت به اصفهان آشکار شده است.

کد خبر 584849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.