قیمت نان تغییر نمی‌کند/ فعلاً محدودیتی در خرید نان نیست

مدیر بازرسی اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه در مرحله اول فروش نان به صورت هوشمند، قرار نیست محدودیتی برای خرید باشد، گفت: در آینده برای جلوگیری از سوءاستفاده، محدودیتی برای خرید نان تعیین می‌شود.

جواد محمدی‌فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بعد از زنجان، طرح هوشمندسازی فروش نان در استان اصفهان به صورت آزمایشی آغاز شده و قرار است دستگاه‌های کارتخوان در اختیار واحدهای فروش یارانه‌ای نان قرار بگیرد.

وی افزود: براساس میزان فروش روزانه هر نانوایی که دستگاه کارتخوان فروش نان را دریافت کرده است، ۱۵ درصد تشویقی به حساب او واریز می‌شود.

مدیر بازرسی اتاق اصناف اصفهان گفت: قیمت نان یارانه تغییری نخواهد کرد و باهمان قیمت سال قبل به فروش می‌رود، اما اتفاقی که می‌افتد این است که نانوایی‌ها آرد را به صورت کاملاً آزاد از دولت خریداری کرده و نان را به صورت یارانه تحویل مصرف کننده می‌دهند؛ مابه‌التفاوت مبلغ نان و آرد را دولت هر شب به حساب نانوا واریز می‌کند.

محمدی ادامه داد: در مرحله اول قرار نیست محدودیتی برای خرید باشد، در آینده برای جلوگیری از سوءاستفاده، مقدار مشخصی برای خرید مشخص شده و شخص نمی‌تواند بیش از یک مقدار مشخص خرید کنید.

وی تاکید کرد: براساس سازوکار مشخصی که طراحی شده قرار است نان بیشتری در اختیار مجموعه‌هایی مثل دانشگاه‌ها، ادارات و پادگان‌ها که میزان مصرف نان آن‌ها بالا است، قرار بگیرد.

مدیر بازرسی اتاق اصناف اصفهان گفت: در فروش نان به صورت هوشمند فروش آرد توسط نانوایی کاملاً قطع شده و با توجه به یکی شدن قیمت‌ها، نانوا مجبور است برای رقابت با دیگر نانوایی‌ها کیفیت نان را هم از لحاظ پخت و هم از لحاظ وزن حفظ کند.

محمدی اظهار کرد: اگر فروش نان به واسطه کم شدن مشتری کاهش پیدا کند، به تبع سود ۱۵ درصدی که دولت قرار است به عنوان تشویقی به نانوایان بپردازد هم کمتر خواهد شد، برای مثال اگر شخصی یک میلیون تومان درآمد حاصل از فروش نان داشته باشد، دولت ۱۵۰ هزارتومان به حساب او واریز می‌کند درصورتی‌که اگر کیفیت نان بالاتر رود، با جذب مشتری بیشتر، میزان واریزی دولت به حساب نانوایان نیز افزایش می‌یابد.

کد خبر 584805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.